لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه راهی دور نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه شد


گول سمویل یونیتی که در دقیقۀ ۵۱ بازی دروازه بلجیم را باز کرد.
گول سمویل یونیتی که در دقیقۀ ۵۱ بازی دروازه بلجیم را باز کرد.

تیم فوتبال فرانسه در یک رقابت دیدنی و تماشایی در برابر بلجیم، به پیروزی ۱-۰ دست یافت و راهی دور نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه شد.

فرانسه یی ها در دقیقۀ ۵۱ بازی به تنها گول این رقابت دست یافتند؛ گولی که سمویل یومتيتی، مدافع شماره پنج تیم ملی آن کشور با یک ضربۀ سر، توپ آمده از کارنر را وارد دروازۀ بلجیم کرد.

فرانسه یی ها، پس از تیم نایجریا، دومین جوانترین تیم این جام بودند که پس از رقابت در برابر تیم های مطرح جهان مانند ارژنتاین و یوروگوای در یک بر هشت و یک بر چهار بازی به نیمه نهایی راه یافت و اکنون هم قرار است روز یکشنبه ۱۵ جولای در برابر برندۀ رقابت میان تیم های انگلستان و کروشیا قرار گیرد.

نیمۀ نخست این رقابت بدون گول به پایان رسید، اما در دقایق ۱۶، ۱۸، ۱۹، ۲۲ و ۳۹ بازی، مهاجمان هر دو تیم دروازه های یکدیگر را هدف حملات قرار دادند.

هوگو لوریس، دروازه بان تیم ملی فوتبال فرانسه حین دفاع ضربۀ توپ در دقیقۀ ۲۲ نیمه نخست رقابت.
هوگو لوریس، دروازه بان تیم ملی فوتبال فرانسه حین دفاع ضربۀ توپ در دقیقۀ ۲۲ نیمه نخست رقابت.

هوگو لوریس، دروازه بان فرانسه یی در دقیقۀ ۲۲ بازی یک ضربۀ زیبای آمده به دروازه را با مهارت و حرکت اکروباتیک مهار کرد؛ توپی که می توانست سرنوشت این رقابت را تغیر دهد.

اما در دقیقۀ ۵۱ نیمۀ دوم بازی، دروازۀ بلجیم با یک ضربۀ سر غافلگیر کنندۀ مدافع شماره پنج فرانسه باز شد. پس از آن بلجیمی ها تلاش فراوان کردند تا این گول را جبران کنند؛ اما یکبار دیگر لوریس دروازه بان تیم فرانسه بهتر درخشید و دو ضربۀ سهمگین بازیکنان تیم فوتبال بلجیم را مهار کرد.

در دقیقۀ ۷۰ بازی، تیم بلجیم یکبار دیگر سرعت بیشتر به خرج داد تا مگر بتواند دروازۀ تیم فوتبال فرانسه را باز کند، اما گویا بخت با آنان نبود و مدافعین هر چند جوان تیم فرانسه با تجربه تر درخشیدند و هیچ اشتباهی که بتواند به نفع بلجیمی ها تمام شود، مرتکب نشدند.

کارکردگی و جاگیری به موقع دروازه بان تیم بلجیم نیز نباید چشم پوشی گردد، دفاع و مهار توپ های تقریباً یک به یک مهاجمین فرانسه یی در چهار دقیقۀ آخر رقابت نتیجه این بازی را همان ۱-۰ نگهداشت و گرنه فرانسه یی ها می توانستند با استفاده از ضد حمله، کم از کم یک گول دیگر نیز به ثمر برسانند.

ایمانویل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که برای تماشای رقابت نیمه نهایی تیم فوتبال کشورش به میدان پیترسبورگ روسیه رفته بود.
ایمانویل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که برای تماشای رقابت نیمه نهایی تیم فوتبال کشورش به میدان پیترسبورگ روسیه رفته بود.

در رقابت نخست نیمه نهایی که در استدیوم ورزشی شهر پیترسبورگ روسیه برگزار شده بود و حدود ۶۴ هزار تماشاگر تجمع کرده بودند، ایمانویل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز به خاطر حمایت از تیم ملی کشورش حضور یافته بود.

دومین رقابت نیمه نهایی روز چهارشنبه ۱۱ جولای میان تیم های فوتبال انگلستان و کروشیا برگزار خواهد شد. در صورت پیروزی کروشیا، این نخستین راهیابی آن تیم به دور نهایی جام جهانی خواهد بود؛ اما انگلستان در سال ۱۹۶۶ به قهرمانی دست یافته و در ۱۹۹۰ مقام چهارم را کسب کرده است.

تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ که در آن کشور برگزار شده بود، تیم برازیل را ۳-۰ شکست داد و نخستین بار قهرمان جام جهانی فوتبال شد.

اما چهار سال بعد در ۲۰۰۲ نتوانست از دور گروهی صعود کند و در ۲۰۰۶ یکبار دیگر به دور نهایی راه یافت اما در برابر تیم فوتبال ایتالیا در ضربات پنالتی شکست خورد.

این سومین حضور تیم ملی فوتبال فرانسه در دور نهایی جام جهانی فوتبال فیفا است.
این سومین حضور تیم ملی فوتبال فرانسه در دور نهایی جام جهانی فوتبال فیفا است.

تا کنون بیشترین لقب قهرمانی جام جهانی فوتبال فیفا، با پنج بار قهرمانی از آن برازیل است، آلمان و ایتالیا با چهار بار قهرمانی در جایگاه دوم قرار دارند و ارژنتاین و یوروگوای هر کدام دو بار این جام را به خانه برده اند.

فرانسه، اسپانیا و انگلستان، هر کدام توانسته اند تا کنون فقط یکبار قهرمان جام جهانی شوند و جام ۲۰۱۸ روسیه فرصت خوبی برای فرانسه و احتمالاْ انگلستان خواهد بود تا برای دومین بار جام طلایی جهانی فوتبال را به خانه ببرند.

XS
SM
MD
LG