لینک های دسترسی

Breaking News

سوارز و نیمار، مهره های عمدۀ تیم های یوروگوای و برازیل در کوارترفاینل


نیمار و سوارز، بازیکنان تیم برازیل و یوروگوای
نیمار و سوارز، بازیکنان تیم برازیل و یوروگوای

هشت تیم از جملۀ ۳۲ تیم اشتراک کننده در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه باقیمانده و قرار است نخستین رقابت میان چهار تیم راه یافته به دور یک بر چهار، روز جمعه (ششم جولای) برگزار شود.

برخی از تیم های راه یافته به دور یک بر چهار، در حالی دور از انتظار و غیر قابل پیشبینی برای مبصرین و کارشناسان فوتبال بود که نام های بزرگ جهان فوتبال مانند پرتگال، اسپانیا، آلمان، مکسیکو و ارژنتاین در هشت تیم برتر جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه به چشم نمی خورند.

در میان تیم هایکه هنوز در جام حضور دارند، روسیه و سویدن از جمله نام هایست که هیچکس انتظار نداشت اینقدر سفر طولانی را در این جام بپیمایند.

مبصرین و کارشناسان اکنون به این باور اند که احتمال صعود روسیه به نیمه نهایی با توجه به خط حمله و دفاعی کروشیا، "بعید به نظر می رسد اما نباید میدان خودی و میزبانی روسیه را نادیده گرفت؛ دو دلیلی که می تواند از عوامل عمدۀ شکست اسپانیا در دور یک بر هشت در برابر روسیه تلقی شود."

بیرق تیم های راه یافته به دور یک بر چهار جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
بیرق تیم های راه یافته به دور یک بر چهار جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

فقط بیش از یک هفته به پایان جام جهانی فوتبال باقیمانده و در دور یک بر چهار، تیم های فرانسه – يوروگواى، برازیل – بلجیم، انگلستان – سویدن و کروشیا – روسیه به مصاف هم می روند.

در رقابت که میان یوروگوای و فرانسه قرار است روز جمعه بر گزار شود، با احتمال نیم کت نشینی کاوانی، مهاجم تیم یوروگوای، تمام مسوولیت و فشار بر دوش سوارز خواهد بود تا از منفذ های احتمالاً ایجاد شده در خط دفاعی فرانسه عبور کند.

اما این مهاجم بارسایی در خط دفاع فرانسه با واران، مدافع ریال مادرید مواجه است و رقابت های سطح تیمی که در لیگ برتر اسپانیا داشته اند، به باور مبصرین "بدون شک یک فضای رقابت کلاسیکو را ایجاد خواهد کرد."

اما تیم فرانسه هم با داشتن مهاجمین تیز پا و جوان چون مپی، می تواند برای یوروگوای بیش از حد درد سر ساز شود.

کلیان مپی، مهاجم فرانسه یی که دو بار دروازۀ ارژنتاین را باز کرد و یک پنالتی هم به نفع تیمش گرفت.
کلیان مپی، مهاجم فرانسه یی که دو بار دروازۀ ارژنتاین را باز کرد و یک پنالتی هم به نفع تیمش گرفت.

در رقابت دوم که روز جمعه میان تیم های برازیل و بلجیم برگزار خواهد شد. برازیل که از جمله تیم های دلخواه این جام شمرده می شود با تیمی بخت آزمایی می کند که در چهار رقابت قبلی خود جمعاً ۱۲ گول زده است؛ به ویژه برگشت و پیروزی ۳-۲ بلجیمی ها در برابر جاپان می تواند از نیروی جسمانی و دماغی بلند بازیکنان تیم ملی فوتبال بلجیم حکایت کند.

از جانب دیگر، اگر توانمندی خط تهاجمی و دفاعی برازیل مورد بررسی قرار گیرد، در چهار رقابت پسین برازیلی ها، خط دفاعی به ویژه دروازه بان برازیل کمتر مورد آزمایش قرار گرفته حالانکه مهاجمین برازیلی کم از کم ۴۸ بار گول حریف خود را هدف ضربات دقیق قرار داده اند.

تیم های انگلستان - سویدن و کروشیا - روسیه روز شنبه، هفتم جولای، به مصاف هم خواهند رفت.

XS
SM
MD
LG