لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین هاترک جام جهانی ۲۰۱۸ به نام رونالدو رقم خورد


کرستیانو رونالدو نخستین بازیکن فوتبال است که سه گول در یک رقابت علیه اسپانیا به ثمر می رساند.
کرستیانو رونالدو نخستین بازیکن فوتبال است که سه گول در یک رقابت علیه اسپانیا به ثمر می رساند.

تیم های اسپانیا و پرتگال روز جمعه یک رقابت پر گولی را پشت سر گذاشته که تنها دو بازیکن این دو تیم، پنج گول را به ثمر رساندند.

کریستیانو رونالدو، کپتان تیم پرتگال (هاترک) - سه گول تمیش را وارد دروازۀ حریف کرد، حالانکه دی کوستا، مهاجم برازیلی تبار اسپانیا دو بار دروازۀ پرتگال را باز کرد.

تیم های پرتگال و اسپانیا که دو تیم رقیب در جهان فوتبال شناخته می شوند، نخستین رقابت جام جهانی ۲۰۱۸ را با نتیجۀ ۳-۳ مساویانه پایان دادند، اما در ۹۴ دقیقۀ بازی از سرعت بازیکنان کاسته نشد و هر دو تیم خط دفاع همدیگر را بار بار مورد آزمایش قرار دادند.

نخستین گول پرتگال، نتیجۀ یک پنالتی بود که کرستیانو رونالدو در دقیقۀ چهار نیمۀ نخست، وارد دروازۀ اسپانیا کرد. درست پس از ۲۰ دقیقه، دی کوستا به تنهایی توپی را از بین دو مدافع پرتگالی با یک ضربۀ غافلگیر کننده از فاصلۀ تقریباً بیست و چند متری وارد دروازۀ پرتگال کرد و نتیجه را ۱-۱ مساوی ساخت.

ضربۀ آزاد دقیق و حساب شدۀ رونالدو، تیمش را از نخستین شکست نجات داد و ۳-۳ با اسپانیا مساوی ساخت.
ضربۀ آزاد دقیق و حساب شدۀ رونالدو، تیمش را از نخستین شکست نجات داد و ۳-۳ با اسپانیا مساوی ساخت.

گول دوم رونالدو در دقیقۀ ۴۲ نیمۀ نخست در پی اشتباه دروازه بان اسپانیایی وارد گول شد؛ اما سفید پوشان اسپانیا از پا نیافتادند و در نیمۀ دوم یکبار دیگر دی کوستا نتیجه را مساوی ساخت و در دقیقۀ ۵۸ ناکو، مدافع اسپانیا و ریال مادرید، با یک ضربۀ "سهمگین" از فاصلۀ ۳۰ متری دروازۀ پرتگال را باز کرد.

نتیجۀ رقابت تا دقیقۀ ۸۸ بازی ۳-۲ به نفع اسپانیا بود اما ضربۀ آزاد رونالدو که نتیجۀ یک خطا در پشت محوطۀ جزای اسپانیا به دست آمده بود، نه تنها نتیجه را ۳-۳ مساوی ساخت، بلکه کرستیانو رونالدو را به عنوان نخستین بازیکن رقم زد که در برابر اسپانیا سه گول را در یک رقابت به ثمر می رساند.

بازی میان پرتگالی ها اسپانیایی ها که بیشتر بازیکنان هم تیم در لیگ اسپانیا هم استند، از هر لحاظ تماشایی بود. پاس های که میان بازیکنان دو تیم رد و بدل شد به بیش از ۴۵۰ پاس می رسد.

در گروه ب، اکنون ایران با سه امتیاز صدرنشین است و پرتگال و اسپانیا با یک یک امتیاز جایگاه دوم و سوم را دارا می باشند.

ایران، تیم هم گروه پرتگال و اسپانیا، در یک رقابت به باور مبصرین فوتبال "خشن"، تیم مراکش را در دقیقۀ ۹۵ بازی از پا درآورد.

گول خودی بازیکن تازه وارد تیم مراکش که با ضربۀ سر وارد دروازۀ خود کرد، نتیجه را در آخرین دقایق به نفع ایران رقم زد.

گول خودی بازیکن مراکشی در آخرین دقایق رقابت با ایران
گول خودی بازیکن مراکشی در آخرین دقایق رقابت با ایران

تیم مراکش در جریان ۹۶ دقیقۀ بازی کنترول بیشتر توپ را (۶۳-۳۹ درصد) در مقایسه با ایران در دست داشت. مراکشی ها فرصت های بیشتری گول زنی پیدا کردند اما باید گفت که خط دفاعی ایران به ویژه در دقایق ۱۹، ۲۱ و ۸۰ بازی چشمگیر درخشید و مانع باز شدن دروازۀ ایران شدند.

علی رضا، دروازه بان تیم ملی ایران در دقیقۀ ۸۰ بازی مانع باز شدن حتمی دروازۀ تیمش شد. رضا به گونۀ غیر منتظره ضربۀ مستقیمی را که از بیرون محوطۀ جزا به دروازه رسیده بود مهار کرد.

اما آنچه مبصرین در بارۀ تیم ایران می نویسند این است که باوجود کسب ۳ امتیاز در برابر مراکش، عدم موجودیت مهاجمان ضربه زن، ایرانی ها را در رقابت با تیم های پرتگال و اسپانیا با مشکلات مواجه می سازد.

ایران اگر می خواهد از این ۳ امتیاز به دست آمده از رقابت مراکش به وجه احسن استفاده کند، باید در رقابت با اسپانیا و پرتگال، روی مهاجم ها و ضربات مستقیم به جانب دروازه بیشتر تمرکز نماید.

اما در صورتیکه ایران یکبار دیگر مانند رقابت ۲۰۱۴ جام جهانی در برابر ارژنتاین، به بازی دفاعی با پرتگال و اسپانیا بپردازند، بدون شک این فرصت را خواهد داشت تا به دور بعدی این رقابت ها راه یابد.

تعدادی از ایرانی ها، قبل از تماشای رقابت ایران با مراکش در سینمای آزادی شهر تهران
تعدادی از ایرانی ها، قبل از تماشای رقابت ایران با مراکش در سینمای آزادی شهر تهران

قبل از رقابت ایران و مراکش، تیم های مصر و یوروگوای از گروه الف به مصاف هم رفتند. یوروگوای قهرمان دو مرتبه یی جام جهانی در دقیقۀ ۸۹ بازی توانست خط دفاعی مصر را در هم بشکند و با تنها گول جوز گیمنیز بازیکن یوروگوای، به سه امتیاز طلایی گروه الف دست یابد.

فرصت های که تیم ملی مصر در محوطۀ جزای یوروگوای به دست آورد، احتمالاً با موجودیت محمد صلاح کپتان مصر، نتیجۀ کنونی را به دست نمی آورد.

محمد صلاح به خاطر مصدومیت شانه اش در رقابت نهایی جام قهرمانان اروپا، روز جمعه در نیم کت بازیکنان ذخیره نشسته بود و تا اخیر وارد میدان نشد.

کار کردگی دروازه بان مصر را نیز نمی توان نادیده گرفت چرا که دو ضربۀ مستقیم مهاجمان یوروگوای را مهار کرد و تا دقیقۀ ۸۹ نگذاشت دروازۀ تیمش باز شود.

در گروه الف روسیه با ۵ گول زده و سه امتیاز صدر نشین جدول است، یوروگوای با سه امتیاز و یک گول زده، دوم و تیم های مصر و عربستان در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

روز شنبه (۱۶ جون)، سه بازی دیگر انجام خواهد شد که در آن تیم های فرانسه – آسترالیا (۳ عصر به وقت افغانستان)، ارژنتاین – آیسلند (۵:۳۰ عصر افغانستان) و پیرو – دنمارک (۸:۳۰ شام افغانستان) به مصاف هم می روند.

تنها گول جوز گیمنیز بازیکن یوروگوای که دروازۀ مصر را در آخرین دقایق بازی باز کرد.
تنها گول جوز گیمنیز بازیکن یوروگوای که دروازۀ مصر را در آخرین دقایق بازی باز کرد.

XS
SM
MD
LG