لینک های دسترسی

Breaking News

دو ستارۀ جهان فوتبال با جام جهانی روسیه وداع کرد


لیونل مسی و کرستیانو رونالدو
لیونل مسی و کرستیانو رونالدو

بسیاری بازیکنان بزرگ جهان فوتبال، نه تنها قادر نشده اند به قهرمانی جام جهانی دست یابند، بلکه برخی از آنان مانند رایان گیگز ملی پوش تیم ویلز و مانچستر یونایتد، هیچگاهی در جام جهانی بازی نکرده اند.

لیونل مسی و کرستیانو رونالدو از جمله ستاره های درخشان جهان فوتبال اند که پس از شکست تیم های ارژنتاین و پرتگال در دور یک بر هشت، مجبور شدند با جام جهانی وداع کنند.

پرتگال روز شنبه (۳۰ جون) در یک رقابت دیدنی، نتوانست تفاوت یک گول را با یوروگوای پوره کند و با نتیجۀ ۲-۱ شکست خورد و وداع با جام جهانی را پذیرا شد.

دو گول یوروگوای توسط کاوانی، مهاجم شمارۀ ۲۱ یوروگوای به زیبایی و مهارت تکتیکی ویژه در دقایق ۶ و ۶۲ بازی وارد دروازۀ پرتگال شد.

گول نخست با ضربۀ سر از پاس بلند که سواریز در محوطۀ جزا ضربه زده بود وارد دروازه شد و گول دوم هم درست از خط جزای پرتگال به ضربۀ تکتیکی زیبا، دروازۀ قهرمان جام ملت های اروپا (پرتگال) را باز کرد.

کرستیانو رونالدو در این جام در چهار مسابقه چهار گول به ثمر رساند و نخستین هتریک این جام را به نام خودش رقم زد.
کرستیانو رونالدو در این جام در چهار مسابقه چهار گول به ثمر رساند و نخستین هتریک این جام را به نام خودش رقم زد.

تنها گول پرتگال در دقیقۀ ۵۵ بازی توسط پیپی با یک ضربۀ زیبای سر که از کارنر ضربه زده شده بود، وارد دروازۀ یوروگوای شد. پیپی موفق شد در این رقابت نخستین گولش را در جام جهانی فوتبال به ثمر برساند.

پرتگالی ها با تمام اشتیاق، تلاش ورزیدند نتیجه را مساوی سازند اما تقریباً تمام بازیکنان یوروگوای به ویژه در ده دقیقۀ آخر بازی در خط دفاع قرار گرفتند و نگذاشتند رونالدو و یا دیگر بازیکنان پرتگالی موفق به باز کردن دروازۀ یوروگوای شوند.

اینکه رونالدو قادر خواهد بود در جام جهانی ۲۰۲۲ هم حضور داشته باشد، کمتر احتمال دارد اما او در یک مصاحبۀ تلویزیونی گفته بود "من میراث فوتبال خود را در جهان گذاشته ام و به سال آینده فکر نمی کنم و تنها متوجه امروز خود می باشم تا بهتر بازی کنم."

با این پیروزی یوروگوای روانۀ دور یک بر چهار جام جهانی فوتبال شد و قرار است جمعۀ آینده به مصاف فرانسه برود.

لیونل مسی، که از ۲۰۰۶ به اینسو در جام جهانی فوتبال بازی کرده است، نیز روز شنبه با رقابت های ۲۰۱۸ جام جهانی روسیه وداع کرد. مسی با حضور در چهار جام جهانی (۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸)، در زمرۀ بازیکنانی قرار گرفت که بیشترین حضور را در جام جهانی دارا اند.

لیونل مسی در جام جهانی روسیه تنها موفق شد یک گول به ثمر برساند.
لیونل مسی در جام جهانی روسیه تنها موفق شد یک گول به ثمر برساند.

مسی ۳۱ ساله و هم تیمی هایش، قربانی تیم با مهارت، جوان و سرعتی فرانسه شد؛ تیمی که در آغاز نیمۀ دوم در برابر تیم کارکشته و مجرب ارژنتاین یک گول عقب افتاد اما از پا نماند و نتیجۀ رقابت را ۴-۳ به نفع خود پایان داد.

تیم ارژنتاین به ویژه خط دفاعی آنان در برابر مهاجمان تیز پای فرانسه یی کوتاه آمدند؛ دیدییر دیشامپ، مربی تیم ملی فوتبال فرانسه گفت "درست است که تیم ما جوانتر است، اما با متانت در برابر تیم نهایت قوی و مجرب ارژنتاین بازی کرد."

جام جهانی روسیه از آغازین روز خود تا کنون شاهد نتایج باور نکردنی بوده و تماشاچیان و هواداران تیم های بزرگ جهان را در حسرت دیدار بازیکنان علاقمند شان گذاشته است.

از عدم راهیابی ایتالیا به جام جهانی گرفته، تا حذف آلمان از دور گروهی و اکنون هم وداع لیونل مسی و کرستیانو رونالدو، دو ستارۀ معروف جهان فوتبال در یک روز، به گفتۀ مبصرین "از معجزه های میدان فوتبال" است که هر آنگاهی می توان منتظر آن بود.

XS
SM
MD
LG