لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی ۲۰۱۸، با پیروزی پر گول روسیه آغاز شد


گول روسیه که با یک ضربۀ سر وارد دروازۀ عربستان سعودی شد.
گول روسیه که با یک ضربۀ سر وارد دروازۀ عربستان سعودی شد.

روسیه در نخستین رقابت جام جهانی تیم ملی فوتبال عربستان سعودی را با نتیجۀ پر گول ۵-۰ شکست داد و توانست سه امتیاز نخستین بازی را از آن خود کند.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بیست و یکمین جام جهانی فوتبال را شام چهارشنبه در ستدیوم ورزشی شهر مسکو افتتاح کرد.

در نخستین رقابت گروه الف، تیم روسیه از آغازین لحظات رقابت کنترول توپ را در دست گرفت و با ترکیب نسبتاً جوانی که دارد دروازۀ تیم عربستان را پنج بار باز کرد.

گول ها در دقایق ۱۲، ۴۳، ۷۱، ۹۱و ۹۴ بازی وارد دروازۀ عربستان سعودی شد.

گازینسکی، مهاجم شماره هشت روسیه، نخستین گول تیمش و اولین گول جام جهانی ۲۰۱۸ را با یک ضربۀ زیبای سر وارد دروازۀ عربستان سعودی کرد.

دیریس چیریشیف، بازیکن شماره شش تیم روسیه در نخستین رقابت جام جهانی خود توانست دو گول را به ثمر برساند. ژوبا، بازیکن با تجربه روسیه که در نیمۀ دوم وارد میدان شد با یک ضربۀ زیبای سر برای سومین بار دروازۀ عربستان سعودی را باز کرد.

گول پنجم روسیه در دقیقۀ ۹۴ بازی با یک ضربۀ آزاد از بیرون محوطۀ جزا وارد دروازۀ عربستان سعودی شد.

رقابت روز چهارشنبه نشان داد که خط دفاعی عربستان سعودی، همآهنگی و فشردگی لازم را برای ایجاد موانع در برابر مهاجمان تیز پا ندارد. گول های که روسیه وارد دروازۀ عربستان کرد، بدون شک که پس از حملۀ همآهنگ شدۀ مهاجمان روسیه به ثمر رسید اما ضعف خط دفاعی عربستان را نیز نمی توان چشم پوشی کرد.

گوشۀ از مراسم افتتاحیۀ جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه در ستدیوم ورزشی شهر مسکو
گوشۀ از مراسم افتتاحیۀ جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه در ستدیوم ورزشی شهر مسکو

گول پنجم روسیه باوجود مدافعین بلند قامت عربستان، دیوار دفاعی را عبور کرد و وارد دروازه شد.

ناگفته نماند که خط تهاجمی عربستان نیز تلاش کرد تا کم از کم یک گول را وارد دروازۀ روسیه کند، اما هیچ حملۀ خطرناکی را که بتواند خط دفاعی روسیه را بلرزاند، شکل ندادند.

آنچه در این رقابت نهایت چشمگیر به نظر رسید، برخورد و واکنش ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از هر گول در برابر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بود که جهت تماشای رقابت افتتاحیۀ جام جهانی به مسکو رفته بود.

تیم های مصر و یوروگوای روز جمعه (۱۵جون) به مصاف هم می روند. دو رقابت تماشایی و جالب دیگر نیز روز جمعه برگزار خواهد شد که در آن تیم های پرتگال، قهرمان جام ملت های اروپا به مصاف اسپانیا خواهد رفت و ایران نیز با مراکش رویارویی می کند.

تیم فوتبال اسپانیا، مربی جدیدی را برای تیم جام جهانی اش برگزیده و تاهنوز روشن نیست که اسپانیایی ها که بیشتر شان اعضای تیم های بارسلونا و ریال مادرید اند، چگونه خود را با مربی جدید در کمترین زمان تطابق می دهند.

سرگیو راموس، کپتان تیم اسپانیا، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که پرتگال تیم نیرومندی است و باید "آنچه اتفاق افتاده فراموش کرده و در بارۀ مسابقات جام جهانی فکر کرد."

XS
SM
MD
LG