لینک های دسترسی

Breaking News

WTO: تجارت جهانی در ۲۰۱۷ بیش از دو صد رشد می کند


آرشیف: رابرت زودو، رئیس سازمان تجارت جهانی، می گوید که حمایت از تولیدات داخلی یا Protectionism سبب کندی تجارت می گردد
آرشیف: رابرت زودو، رئیس سازمان تجارت جهانی، می گوید که حمایت از تولیدات داخلی یا Protectionism سبب کندی تجارت می گردد

با وجود "ابهامات عمیق" در مورد وضعیت اقتصاد، پالیسی ها و انکشافات تجارتی به خصوص در ایالات متحده،سازمان تجارت جهانی روز چهار شنبه اعلام کردکه تجارت در مسیر خود در حرکت است و انتظار می رود که جهان شاهد ۲.۴ در صد رشد تجارت باشد.

رابرت آزودو، رئیس سازمان تجارت جهانی،گفته است که پالیسی های تجارتی دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، باید واضح گردد. آقای آزودو همچنین از کشور های جهان خواسته است تا در برابر پالیسی های حمایت از تولیدات داخلی یا Protectionism ایستادگی کنند.

آقای آزودو همچنین گفت که نتایج انتخابات اقتصاد های عمدۀ جهان به شمول فرانسه موجب خواهد شد تا پیش بینی هایی بیشتر برای سرمایه گذاران فراهم گردد.

آقای آزودو گفت "تجارت را باید به مثابۀ راه حل مشکلات اقتصادی تلقی کنیم—نه بخش از مشکلات ."

با وجود خوش بینی در مورد رشد تجارت جهانی، آقای آزودو گفته است که در مورد رشد اقتصادی باید تا اندازۀ محتاط بود، زیرا رشد تجارت هنوز هم شکننده است. وی گفت که بخش اعظم ابهامات در مورد تجارت ناشی از دیدگاه های سیاسی است.

آقای آزودو در یک کنفرانس خبری گفت که به منظور رشد تجارت، سیستم تجارتی باید اصلاح و تقویت بیشتر گردد و در مقابل موانع تجارتی مقاومت صورت بگیرد.

در پنج سال گذشته، سازمان تجارت جهانی به صورت مکرر پیشین های خود را در رابطه به رشد اقتصاد تجارت مورد تجدید نظر قرار داده است، زیرا پیش بینی ها در مورد بهبود اقتصادی، بیش از حد خوشبینانه بوده است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، تجارت جهان به طور غیر معمول در پائین ترین سطح خود پس از آغاز بحران مالی قرار گرفت و رشد آن به ۱.۳ در صد پائین آمد.

انتظار می رود که تجارت جهانی در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲.۱ در صد رشد کند، اما بر اساس تحلیل سازمان تجارت جهانی، رشد تجارت در سال ۲۰۱۸ احتمالاً به چهار در صد برسد.

پیش بینی در مورد رشد تجارت جهانی در حالی صورت می گیرد که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که تلاش می کند تا کسر بیلانس تجارتی امریکا را از طریق اشتغالزایی و افزایش تولیدات داخلی، کاهش بدهد. به صورت مشخص، آقای ترمپ گفته است باید در مورد ارتباط تجارتی میان ایالات متحده، مکسیکو و چین مذاکره صورت بگیرد.

اما رئیس تجارت جهانی می گوید که اگر پالیسی سازان تجارت به مشکلات داخلی و از دست دادن وظایف افراد تمرکز کنند و بر اموال وارداتی موانع جدی وضع کنند، چنین اقدامات به رشد تجارت جهانی کمک نخواهد کرد و حتی مانع بهبود تجارت خواهد شد.

XS
SM
MD
LG