لینک های دسترسی

Breaking News

بم جنگ جهانی دوم سبب تخلیۀ منازل ۱۳ هزار آلمانی شد


نزدیک به ۱۳ هزار باشندۀ شهر فرانکفورت آلمان روز یکشنبه ششم دسمبر (۱۶ قوس) در هنگام خنثا کردن بم منفجر ناشدۀ زمان جنگ جهانی دوم، منازل شان را در اطراف محل کشف بم ترک کرده و به ساحات امن رفتند.

ادارۀ خدمات اضطراری آلمان گفته است که این بم ۵۰۰ کیلوگرامی بریتانیایی، روز پنجشنبه هنگام کندن‌کاری در یک ساحۀ ساختمانی پیدا شده بود.

با آنکه مقام‌های آلمانی پیش بینی کرده بودند که خنثاکردن این بم حدود پنج ساعت وقت خواهد گرفت، متخصصان توانستند در اندکی کمتر از دو ساعت آن را خنثا کنند.

ساحهٔ ۷۰۰ متری اطراف این بم از وجود مردم عام تخلیه شده و حرکت قطارهای آهن و مترو در اطراف این ساحه متوقف یا منحرف شده بود.

با آنکه کم و بیش ۷۵ سال از پایان جنگ جهانی می‌گذرد، هنوز هم گاه‌گاهی بم و مواد منفلق ناشدۀ جنگ جهانی در هر گوشۀ آلمان، عمدتاً در جریان کارهای ساختمانی، پیدا می‌شود.

در اوایل سال روان، متخصصان آلمانی هفت بم منفجر ناشدۀ عصر جنگ جهانی دوم را از محلی در شهر برلین کشف و خنثا کردند که قرار است در آن نخستین فابریکۀ اروپایی شرکت موترسازی تسلا ساخته شود.

چند بم دیگر نیز امسال در شهرهای کولن و دوتموند آلمان کشف و خنثا شد.

در سال ۲۰۱۷، کشف یک بم که ۱.۴ تن وزن داشت، سبب شد که هنگام خنثاکردن آن ۶۵ هزار باشندۀ فرانکفورت تخلیه شوند. خنثا کردن این بم بزرگترین عملیات در نوع خود پس از پایان جنگ جهانی در اروپا خوانده شده بود.

XS
SM
MD
LG