لینک های دسترسی

Breaking News

شی پیروزی بایدن را در انتخابات امریکا مبارکباد گفت


عکس از سفر سال ۲۰۱۵ آقای شی به امریکا که جو بایدن برای استقبال وی به میدان هوایی رفته بود
عکس از سفر سال ۲۰۱۵ آقای شی به امریکا که جو بایدن برای استقبال وی به میدان هوایی رفته بود

شی جینپنگ، رییس جمهور چین روز چهارشنبه ۲۵ نومبر (پنجم قوس) پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری سوم نومبر در ایالات متحده مبارکباد گرفت.

خبرگزاری دولتی چین گزارش داده است که آقای شی ابراز امیدواری کرده است تا دو کشور بتوانند روابط سالم را برقرار کرده و آن را ثبات ببخشند.

در جریان چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترمپ، روابط میان واشنگتن و بیجینگ در وخیم‌ترین وضعیت در مقایسه با چند دهۀ گذشته قرار گرفت که از مناقشه بر طیفی از موضوعات، از تجارت گرفته تا تکنالوژی، موضوع هانگ کانگ و همه‌گیری کروناویروس ناشی می‌شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری سینهوای چین گزارش داده است که آقای شی در پیام تبریکی خود نگاشته است که روابط سالم میان دو بزرگترین اقتصادهای جهان نه تنها خواست مردم این دو کشور بلکه توقع جامعۀ بین‌المللی نیز می‌باشد.

پس از آنکه رسانه‌های امریکایی، بر اساس شمارش آرا جو بایدن را برندۀ انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند و آقای ترمپ ادعا کرد که به سود بایدن در انتخابات تقلب شده است، وزارت خارجۀ چین با بیش از یک هفته تاخیر به تاریخ ۱۳ نومبر، پیروزی آقای بایدن را مبارکباد گفت.

آقای شی در انتخابات سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده درست یک روز پس از برگزاری انتخابات، پیروزی دونالد ترمپ را برایش مبارکباد گفته بود.

به نقل از خبرگزاری سینهوا، وانگ تیشن، معاون ریاست جمهوری چین نیز روز چهارشنبه ۲۵ نومبر پیروزی کاملا هریس را به صفت معاون ریاست جمهوری امریکا مبارکباد گفته است.

XS
SM
MD
LG