لینک های دسترسی

Breaking News

زنان ایزدی به جنگ داعش میروند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

زنان جنگجوی ایزدی همراه با نیروهای دموکراتیک سوری میپوندند، قوای که به حمایت ایالات متحده در مقابل داعش در سوریه میجنگند.

این زنان میگویند مصمم اند تا علیه این گروه دهشت افگن مبارزه کنند که درسال ۲۰۱۴ دهشت و وحشت را در سنجار عراق علیه ایزیدی ها به راه انداختند.

در حالیکه نیروهای دموکراتیک سوری به سوی شهر رقه درحال پیشروی اند، زنان مبارز ایزدی می گویند که زنان بیشتر برای آزادی شهر رقه که پایتخت خود خوانده داعش است، به این نیروها می پیوندند.

کلارا رقه، یک فرمانده نیروهای دموکراتیک سوری می گوید که از میان قربانیان جنایات داعش در منطقه، زنان ایزادی بیش از همه ایستادگی کرده اند و آنان شکست تدریجی داعش را تجلیل می کنند.

او گفت" آنعده از دخترانی که در سنجار مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند، اکنون تصمیم گرفته اند تا در اقدام انتقامجویانه از تندوران داعش -شهر رقه را آزاد کنند."

تندروان داعش درسال ۲۰۱۴ تقریبا هفت هزار زن ایزادی را به عنوان برده های جنسی به فروش رسانیده بودند.

خواهران ایزدی که در عراق از قید داعش فرار کرده اند
خواهران ایزدی که در عراق از قید داعش فرار کرده اند

روژین شینگل، یک عضواز یک گروه زنان سرباز در سنجار می گوید که آزادی شهر رقه برای زنان سنجار مبدل به یک انتقام شده است که باید آنرا انجام بدهند.

او افزود" آزادی شهر رقه توسط زنان سنجار می تواند که یک راه برای انتقام گیری از تندوران داعش باشد که جنایات را علیه این آنان انجام داده بودند."

این درحالیست که این جنگجویان ایزادی امیدوار اند تا عملیات برای بازپس گیری شهر رقه موفقانه وارد مراحل نهایی خود شود.

ایزدیان یک فرقۀ اند که باورهای دینی آنان مرکبی از اجزای ادیان متعدد و قدیمی شرق میانه بوده و گروه دولت اسلامی آنان را "پیروان شیطان" می پندارد.

گورهای دسته جمعی ایزدیان که از سوی تندروان داعش کشته شده بودند، در کوهستان‌ های شمال سنجار کشف شد.

سازمان ملل متحد در ماه جون گزارش داد که گروه دولت اسلامی در سوریه و عراق مرتکب نسل کشی ایزدیان شده است تا این اجتماع دینی متشکل از ۴۰۰ هزار نفر را از طریق کشتار، برده‌گی جنسی و سایر جرایم از بین ببرد.

XS
SM
MD
LG