لینک های دسترسی

Breaking News

هشدارسازمان ملل از احتمال قحطی در یمن جنگ زده


مسئول بخش کمک های بشری ملل متحد میگوید افراد ملکی در یمن، از اثر جنگ تحت فشار بوده و با خطر سؤتغذی مواجه شده اند.

حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان ، امروز پنجشنبه در صنعا پایتخت یمن ادامه داشت و این بار یک پایگاه هوایی شهر مورد هدف قرار گرفت. پس از انجام حملات هوایی، انبوهی از دود غلیظ فضای شهر را پوشانیده بود.

مسئول بخش کمک های بشری ملل متحد، پیمانۀ رنج مردم را در یمن درک نکردنی خوانده و هشدار داد که اگر این جنگ به پایان نرسد، به زودی هیچ چیزی در آن کشور باقی نخواهد ماند که بر سر آن جنگ صورت گیرد. این درحالی ست که با ادامۀ حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، امروز یک پایگاه هوایی یمن در صنعا هدف بمباردمان قرار گرفت.

حملات هوایی اخیر در پایتخت یمن جدا از جریان چندین ماه جنگ دوامداراست که میان شورشیان حوثی، مورد حمایت ایران و نیروهای طرفدار دولت تبعید شده با پشتیبانی عربستان سعودی ادامه دارد.

ستیفن اوبراین معاون سازمان ملل متحد در بخش کمک های بشری پس از ختم سفرش به یمن ، به روز چهارشنبه به شورای امنیت، از مشاهدات تکاندهندۀ اش حکایت کرده گفت: از آنچه که به چشم سرمشاهده کردم ، تکان خورده ام. حقیقت تکان دهنده این است که از هر پنج نفردریمن ، چهارتن آن نیازشدیدبه کمک های بشر داشته و نزدیک به یک اعشاریه پنج ملیون نفر اواره و بیش ازیک هزار طفل کشته شده اند. "

او گفت غیر نظامیان از جنگ بین نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و شورشیان حوثی مورد حمایت ایران ، احساس فشار میکنند.

ایرتارین کزین ،رئیس ادارۀ برنامه غذایی جهان گفت که آنها در حال تلاش برای نجات جان کودکان و حصول اطمینان از این فرصت برای آنها هستند که موادغذایی مورد نیاز خود رادریافت کنند.

کزین میگوید تمام میدان ها و جاده ها ضروراست باز باشند تا مواد غذایی به طور محفوظ به افراد نیازمند به سرعت رسانیده شود.

رئیس ادارۀ مساعدت های بشری ملل متحد می گوید که جامعه جهانی باید مطابق حرف های خود عمل و برای پایان دادن به خشونت ها اقدامات فوری نماید.

XS
SM
MD
LG