لینک های دسترسی

Breaking News

یوسف کارگر لقب مرد بزرگ فوتبال افغانستان را کسب کرد


یوسف کارگر مربی تیم ملی فتبال افغانستان
یوسف کارگر مربی تیم ملی فتبال افغانستان

فدراسیون فوتبال افغانستان میگوید که یوسف کارگر، بیش از یک دهه برای فوتبال افغانستان به خصوص تیم ملی کار های مفیدی را انجام داده است و به همین علت به حیث مرد بزرگ فوتبال افغانستان در سال ۱۳۹۳ برگزیده شد.

در مراسم که شب گدشته به همین مناسبت در کابل برگزار شده بود به تعداد زیادی از علاقمندان ورزش فتبال اشتراک ورزیده بود.

یوسف کارگر مربی تیم ملی افغانستان که در حال حاضر لایسنس ای مربی گری را از شورای جهانی فوتبال یا فیفا بدست دارد توانسته است که تیم ملی فوتبال افغانستان را به مقام قهرمانی مسابقاتی جنوب آسیا در سال ۲۰۱۳ برساند.

آقای کارگر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان با ابراز خوشی از لقب که بدست آورد گفت که در سالایان متمادی زحمات که کشیده است تنها برای مردم اش بوده و یگانه آرزو اش رسانیدن تیم ملی به مقام قهرمانی بوده که آنهم در مسابقات جنوب آسیا پوره شد.

آقای کارگر میگوید "من تشکر از ملت افغانستان میکنم اگر ما امکانات مالی نداشتیم ورزشکاران ما پشتیبانه معنوی داشتند و ملت پشت شان بود و تشویش مردم به خصوص تشویق رسانه ها بود و به شکل اش که لازم بود به سطح ملی و بین المللی انعکاس داد".

به گفته آقای کارگر پشت کار ها و تلاش های فدراسیون فوتبال باعث شده است که تیم ملی فوتبال افغانستان به سطح آسیا مطرح شود و تمامی تلاش ها را در آینده نیز ادامه خواهند داد.

در عین حال شفیق گوهری کمیشنر لیگ برتر فوتبال افغانستان میگوید یوسف کارگر از سال ۱۹۷۰ برای فوتبال افغانستان کار اش را آغاز نموده است.

به گفته آقای گوهری امید وار است که در آینده نیز یوسف کارگر کار اش را با تیم فوتبال و فدراسیون فوتبال ادامه دهد.

از سوی دیگر فدارسیون فوتبال افغانستان برای ۵۴ تن از مربیان که در حال حاضر در مرکز و ولایات مشغول کار مربی گری استند ، جواز مربی گری یا لایسنس اهدا نمود.

فدراسیون فوتبال میگویند که این مربیان در مرکز و ولایات و بعضی شان در خارج از افغانستان کورس های مربی گری را تعقیب نموده اند و با کسب این اسناد میتوانند در بخش مربی گری در ولایات به ورزشکاران آموزش دهند.

فدراسیون فوتبال افغانستان میگوید که در حال حاضر دها تن از مربیان افغان که دختران نیز شامل آن است مدارک مربی گری را از شورای جهانی فوتبال بدست آورده اند.

XS
SM
MD
LG