لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: در جریان جنگ با روسیه ۳۱هزار سرباز اوکراینی کشته شده اند 


مراسم خاکسپاری یک تن از نظامیان اوکراینی
مراسم خاکسپاری یک تن از نظامیان اوکراینی

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، امروز ۲۵ فبروری (ششم حوت) گفت که از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اینسو ۳۱هزار نظامی اوکراینی کشته شده اند.

این نخستین بار است که اوکراین در مورد تلفات نظامی خود معلومات می‌دهد.

زیلینسکی گفت که در مورد شمار زخمی‌شدگان نظامی به این دلیل معلومات ارایه کرده نمی‌تواند که روسیه از آن برای پلان‌های نظامی خویش استفاده خواهد کرد.

او کشته شدن این نظامیان را "ضایعهٔ بزرگ" برای کشورش خواند.

پیش از این، میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین گفته بود که در جریان جنگ با روسیه ۱۳۰۰۰ نظامی اوکراینی کشته شده اند.

موضوع تلفات نظامی در این دو کشور درگیر جنگ، فوق العاده حساس است و روسیه از سال ۲۰۲۲ به اینسو، هیچ گونه ارقام رسمی را نشر نکرده است.

هفتهٔ گذشته، خبرگزاری میدیازونا و بخش روسیهٔ بی‌بی‌سی با نشر گزارشی گفتند که در جریان تحقیقات هویت بیش از ۴۵۱۲۳ سرباز روسی را تایید کرده اند که در جنگ با اوکراین کشته شده اند.

با آنهم،‌ در این گزارش هشدار داده شده است که ممکن رقم واقعی نظامیان کشته شدهٔ روسی دو برابر باشد.

پیش از این، دیلی میل بر مبنای معلومات استخباراتی دفاعی بریتانیا گزارش داده بود که رقم کشته و زخمی شدگان نیروهای روسی در سال ۲۰۲۳ میلادی تقریباً ۳۰۰ نفر در روز بود.

بریتانیا گفته است که اگر تلفات نیروهای روسی به این روال ادامه داشته باشد، شمار کشته و زخمی شدگان روسی تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش رویترز استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG