رئیس جمهور پولند به افغانستان سفر کرد

رئیس جمهور پولند روز سه شنبه با رئیس اجرائیه افغانستان در قصر سپیدار دیدار و گفتگو کرده است

ریاست اجرائیه افغانستان گفته است که اندژی دودا، رئیس جمهور پولند روز سه شنبه در سفرش به افغانستان، با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان در قصر سپیدار دیدار کرده است.

بر بنیاد اعلامیه‌ای ریاست اجرائیه، آقای عبدالله در دیدارش با رئیس جمهور پولند، به شمول همکاری‌های نظامی روی گسترش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرده است.

اعلامیه گفته است، رئیس اجرائیه افغانستان با سپاسگزاری از همکاری‌های نظامی پولند با این کشور، بر دوام و افزایش این گونه همکاری‌ها تأکید کرده است.

همچنان، آقای عبدالله از حمایت پولند از کاندیداتوری افغانستان در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد را گام خوبی در راستای روابط دو کشور یاد کرده و از نقش پولند در این خصوص ستایش کرده است.

رئیس جمهور پولند، در این دیدار گفته است که کشورش، شمار سربازانش را در چوکات مأموریت حمایت قاطع به منظور آموزش، مشوره و حمایت از نیروهای افغان افزایش داده و حمایت‌های سیاسی و نظامی‌اش را از افغانستان ادامه می‌دهد.

در حال حاضر، پولند در حدود ۲۰۰ سرباز در چوکات مأموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان دارد.

ریاست اجرائیه گفته است، در این دیدار روی تحولات و انکشافات اخیر سیاسی افغانستان و منطقه نیز بحث شده است.

در نظر است که افغانستان و پولند نودمین سال تأمین روابط سیاسی خود را طی مراسم ویژه تجلیل بدارند.

رئیس جمهور پولند، در حالی به افغانستان سفر کرده است که محمداشرف غنی، همتای افغان وی، برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی تاشکند در مورد "صلح، همکاری‌های امنیتی و منطقه‌یی" به ازبکستان رفته است.