بازپس گیری ولسوالی واشیر ولایت هلمند توسط حکومت

بازپس گیری ولسوالی واشیر ولایت هلمند توسط حکومت

نیروهای امنیتی افغان و ایساف به روز سه شنبه ولسوالی واشیر ولایت هلمند را از کنترول مخالفین دولت خارج نمودند، و در جریان این عملیات به نیروهای افغان، ایساف و مردمان ملکی تلفات وارد نگردیده است .

جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان به روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت "نیروهای امنیتی افغان وارد مرکز ولسوالی واشیر گردیده اند. عملیات به دلیل موجودیت بم های کنار جاده به کندی به سوی قریه ها به پیش می رود."

جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفت در جریان عملیات تا هنوز مقاومتی صورت نگرفته و بیرق ملی افغانستان بر فراز ولسوالی برافراشته شده است.

عظیمی علاوه کرده در مورد روند انتقال مسوولیت ، به نیروهای افغان گفت "نیروهای اردوملی برای گرفتن مسوولیت های امنیتی، شماری از ولایات اماده گی کامل دارند ، به قول جنرال عظیمی نیروهای افغان قبل از موعد تعیین شده مسوولیت امنیتی شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند را به دست گرفته اند."

جنرال ظاهر عظیمی افزود افغانستان همواره از مداخلات خارجی آسیب پذیر بوده ، به این منظور افغانستان تلاش می نماید، برای ایجاد تعادل قوا در سطح منطقه توازن را ایجاد نماید.