جاپان میزبان نشست دو روزۀ G7 میباشد

2018年9月19日,中国国家主席习近平和夫人彭丽媛在北京钓鱼台国宾馆欢迎柬埔寨国王诺罗敦·西哈莫尼及其母亲莫妮列太后。诺罗敦·西哈莫尼是柬埔寨前任国王诺罗敦·西哈努克的小儿子,在2004年10月从他父亲那里继承了这个在柬埔寨基本上属于象征意义的王位。继承王位后第一次正式出访就是访问中国, 希望吸引中国对柬埔寨的投资。

رهبران هفت اقتصاد بزرگ جهان در جاپان تشکیل جلسه می دهند تا خطرات بالقوه به اقتصاد جهان را مورد ارزیابی قرار دهند.

در نشست دو روزه ای که در شهر شیمای جاپان برگزار می شود، توقع میرود که اشتراک کنندگان، به منظور تسریع رشد اقتصادی، بر ترکیبی از پالیسی های پولی، مالی، و ساختاری توافق کنند.

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده و دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا امروز به مقصد اشتراک در این نشست به جاپان رسیدند و قرار است آقای کامرون ملاقات دو جانبه با شینزو آبه صدراعظم آن کشور نیز داشته باشد.

رهبران فرانسه، آلمان، کانادا و ایتالیا از اشتراک کنندگان دیگر نشست شیما خواهند بود.

G7= ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، کانادا و ایتالیا

وضعیت اقتصادی جاپان

نشست امسال G7، یا هفت اقتصاد برتر جهان، در حالی روی پالیسی سالانۀ مالی غور می کند که اقتصاد جهان به مشکل در حال رونق گرفتن است.

جاپان که سومین اقتصاد بزرگ جهان می باشد و نشست امسال را میزبانی می کند، با وجود تلاش های حکومت، آن کشور با رکود رشد اقتصادی مواجه می باشد.

جاپان با داشتن یک نفوس کهنسال و عدم رشد اقتصادی از یک کشور دارای نقش مرکزی به یک کشور نیازمند به همدردی کشورهای هم قطاراش در گروۀ جی هفت مبدل شده است.

به باور مارتن سکولز یک تن از اقتصاددانان جاپان، "رونق مجدد اقتصاد جاپان آن بسیار مشکل به نظر میرسد و این امر مستلزم تغیرات بزرگ ساختاری می باشد که به وقت زیاد نیازد دارد."

شماری از اقتصاددانان پیشنهاد می کنند تا برای بهبود این وضعیت حکومت توکیو یا در معاملات تجارتی با مستهلکین میزان سود را به تحت صفر تقرب دهد و یا هم شرکت ها را وادارد تا میزان معاشات کارمندان را بطور قابل ملاحظه افزایش دهد.

اما ویلیم ساتو مشاور دارلانشای شورای وزیران جاپان می گوید که این وضعیت نسبت بر اقتصاد بیشتر به روان وابسته مردم می باشد. به گفتۀ این مقام، اگر به ٢٠ سال گذشته توجه شود، اساسات اقتصادی، زیربناها و سیاست های حکومت تغیر نکرده و علت که امروز مردم جاپان در این موقف قرار دارند، عدم موجودیت اعتماد می باشد.

پس از نشست هفت اقتصاد بزرگ جهان، چشم امید یکبار دیگر متوجۀ بانک جاپان خواهد بود، و مدیران این بانک از مردم این کشور می خواهند که برای چند ماۀ آینده و تا زمانی نتایج مورد نظر اقدامات گرفته شده، صبر داشته باشند.