رونالدو بوت طلایی را به دست آورد

کریستیانو رونالدو حین اخذ بوت طلایی

کریستیانو رونالدو کپتان تیم ملی پرتگال و بازیکتن تیم فوتبال ستاره های دنیا یعنی ریال مادرید هسپانیه با بوت طلایی مفتخر گردید.

وی بعد از آنکه منحیث بهترین بازیکن لیگ های برتر فصل گذشتۀ اروپا انتخاب شد، به تاریخ چهارم نومبر دومین بوت طلایی را در دوران مسلکی فوتبالش به نام خود اختصاص داد.

رونالدو در فصل گذشته لیگ برتر هسپانیه توانسته بود 40 گول به ثمر برساند.

رونالدو بوت طلایی را به دست آورد

جایزۀ بوت طلایی هر سال توسط رسانه های ورزشی اروپا، سازمانی که شامل 10 نشریۀ مطبوعاتی وزرشی اروپایی است، به بهترین بازیکن فوتبال اروپا اهدأ می گردد.

الفردو دی ستیفانو رئیس عمومی کلپ ریال مادرید و ایوسیبو اولین بازیکن که جایزۀ بوت طلایی را در سال 1968 به دست آورده است، جایزۀ بوت طلایی را به رونالدو اهدأ نمودند.

کرستیانو رونالدو میگوید"من میخواهم این جایزه را با القاب قهرمانی لیگ اروپا و لیگ برتر هسپانیه تبادله نمایم. زمانی همه برنده می شوند که از یک نفر به نمایندگی از همه تقدیر به عمل میاید. حقیقت این است که ترجیح می دهم پیروزی را به صورت دسته جمعی با تیم ریال مادرید به دست آوریم."

لیونل مسی از ارژنتین جایزۀ بوت طلایی سال گذشته را بعد از آن نصیب شد که توانسته بود 34 نمبر در فصل 2009-2010 در کلپ بارسلونا به دست آورد.