صدها سرباز امریکایی به رومانیا اعزام شد

آرشیف: سفیر امریکا در رومانیا می گوید که استقرار قوای ایالات متحده در بحیرۀ سیاه موجب حفظ صلح و امنیت خواهد شد

روند استقرار ۵۰۰ سرباز امریکایی در رومانیا آغاز شد. هدف استقرار این سربازان امریکایی که مجهز با تانک اند، به گزارش خبرگزاری اسوشتیدپرس، تقویت دفاعی دول عضو ناتو در اروپایی شرقی می باشد.

سفارت ایالات متحده در رومانیا، گفته است که نیرو های امریکایی در پایگاه هوایی میهایل کوگال نیچانو، واقع در شرق رومانیا، مستقر خواهد شد.

هانس جی کلِم، سفیر ایالات متحده در رومانیا، روز سه شنبه گفت که استقرار قوای امریکایی در آن کشور، نشانۀ از "مشارکت قوی استراتیژیک هم در حرف و هم در عمل" میان دو کشور می باشد.

به گفتۀ سفیر ایالات متحده در رومانیا، حضور نظامی قوای امریکایی در آن کشور، ظرفیت امریکا را در راستای حفظ صلح و امنیت در جنوب شرق اروپا و بحیرۀ سیاه گسترش می دهد.

استقرار قوای امریکایی در بحیرۀ سیاه در حالی صورت می گیرد که روابط واشنگتن و مسکو به دلیل الحاق منطقۀ کریمیه واقع در شرق اوکراین به روسیه، بد تر شده است.

این منطقه در سال ۲۰۱۴ میلادی به روسیه ملحق شد و مسکو از شورشیان حامی روسیه در این منطقه حمایت کرده است. از آن به بعد، ناتو تمرینات نظامی خود را در شرق اروپا افزایش داده است تا به متحدین خود اطمینان بدهد.