بازگشایی دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در جلال آباد

مقام‌های ولایت ننگرهار گفته اند که نیروهای امنیتی خیمه‌های معترضین را از مقابل دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در شهر جلال آباد، مرکز این ولایت برچیده اند و در حال حاضر دفتر ولایتی این کمیسیون باز است.

هواداران "ائتلاف بزرگ ملی" افغانستان روز دوشنبه (۲۶ سنبله) در مقابل دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در جلال آباد، خیمۀ تحصن برپا کردند و دروازۀ این کمیسیون را بستند.

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که شب گذشته نیروهای امنیتی به گونۀ مشترک و با "زور" خیمه‌های معترضین را از مقابل دفتر ولایتی کمیسیون برچیدند.

آقای خوگیانی افزود که در نخست نیروهای امنیتی از اعتراض کنندگان خواست تا خیمه‌های شان را بردارند؛ اما پس از آنکه دو طرف به توافق نرسیدند، نیروهای امنیتی با زور خیمه‌ها را برداشت.

او گفت که امروز سه شنبه (۲۷ سنبله) مأمورین دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در ننگرهار، به گونۀ معمول مصروف کارهای شان اند.

فرید خان، سخنگوی فرماندهی پولیس ننگرهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی در ساحه جابجا شده اند و در حال حاضر، هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

حامیان "ائتلاف بزگ ملی" که متشکل از احزاب و گروه‌های سیاسی مخالف حکومت است، در کنار بستن دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در ننگرهار، دفاتر ولایتی این کمیسیون را در ولایات هرات، کندهار و بلخ نیز بسته بودند.

نیروهای امنیتی در ولایت هرات نیز خیمه‌های اعتراض کنندگان را برداشته اند و دفتر کمیسیون در این ولایت باز شده است؛ اما در بلخ و ننگرهار همچنان دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات بسته اند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان هشدار داده است که اگر به زودی دفاتر ولایتی این کمیسیون در کندهار و بلخ باز نشود، ممکن است انتخابات پارلمانی در این ولایات به تعویق افتد.

پیش از این، کمیسیون انتخابات به دلیل یک سلسله چالش‌ها، انتخابات در ولایت غزنی را به تعویق انداخته است.