پولیس بین الملل در جستجوی ده قاچاقبر انسان

انترپول میگوید که قاچاقبران انسان با قاچاق پناهجویان به کشورهای با امن، میلیارد ها دالر بدست میاورند

سازمان بین المللی پولیس جنایی یا انترپول از مردم در سراسر جهان خواسته است تا در دستگیری آن عده قاچاقبران با این ارگان همکاری کنند که از طریق قاچاق پناهجویان به کشورهای با امن، میلیارد ها دالر بدست میاورند.

سازمان انترپول که مقر آن در فرانسه می باشد، در سایت انترنتی اش، تصاویر ده تن از جمع ١٨٠ قاچاقبر فراری را که این اداره در ٣١ کشور در جستجوی آن است، نشر کرده است.

تصاویر ده تن از قاچاقبریکه پولیس بین المللی در جستجوی آنهاست

انترپول در حالی خواستار همکاری مردم شده است که اتحادیۀ اروپا پس از جنگ جهانی دوم با بحران بزرگ پناهجویان روبرو بوده و تلاش می ورزد تا جلو افزایش آن را بگیرد.

در یک گزارشی که در ماۀ می از سوی سازمان انترپول به نشر رسیده است، نشان می دهد که سال گذشته قاچاقبران انسان از همین مدرک پنج میلیارد دالر بدست آورده اند.

به گفتۀ مایکل اوکونیل مسؤل بخش عملیاتی انترپول، یکی از عوامل که دستگیری این قاچاقبران را مشکل ساخته است، این است که مردم یا نه می خواهند و یا هم نه می توانند که به آنان معلومات بدهند.

آقای اوکونیل می افزاید که "قاچاق انسان یک موضوع بین المللی است و به همین دلیل به خاطر جلوگیری آن همکاری بین المللی ضروریست."

سازمان بین المللی پولیس جنایی پلان دارد تا با استفاده از رسانه های اجتماعی، مردم را در شریک ساختن معلومات با این سازمان تشویق کند.

انترپول همچنان از کشورهای عضو این سازمان خواسته است تا تصاویر افراد مطلوب را میان اتباع خود پخش کنند.