ایران از بازداشت یک شبکۀ پنج نفری جاسوسی خبر داد

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از بازداشت یک شبکه جاسوسی پنج نفری "وابسته به اسراییل" و کشف "تجهیزات پیشرفته، سیم کارت و موبایل" از نزد آنان خبر داده است.

خبرگزاری تسنیم، که به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی نزدیک است، به نقل از اعلامیۀ این سازمان نوشته است که اعضای این شبکه به ترغیب "سرکردۀ یکی از گروه‌های تجزیه‌طلب" با سازمان اطلاعاتی اسراییل همکاری کرده‌اند. در مورد محل بازداشت این افراد و یا گروهی که "تجزیه‌طلب"خوانده شده، جزییاتی ارایه نشده است.

کومله، از احزاب چپ گرای کرد که مخالف حکومت ایران است، چند روز پیش اعلام کرده بود که گروهی از پیشمرگه‌ های این حزب در ولایت آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا هم چندی پیش از دستگیری یک تیم مسلح ده نفری در شمال غرب ایران خبر داده بود که به گفتۀ کومله هیچ ربطی به پیشمرگه‌های این حزب ندارد.

عبدالله آذربار، عضو دفتر سیاسی کومله پیشتر به بخش فارسی صدای امریکا گفته بود: "نه روزها و ماه‌های گذشته، از دهه‌های گذشته ما فعالیت مسلحانه به آن صورت انجام نداده‌ایم و برای کارهای مسلحانه وارد ایران نشده ایم. شاید مسلحانه وارد ایران شده ایم، اما برای کارهای مسلحانه وارد نشده ایم. برای کارهای سیاسی و تشکیلاتی و رابطین خودمان اینکار راکرده ایم".

در بخش دیگری از اطلاعیه سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به چگونگی فعالیت افراد بازداشت‌شده ادعا شده است: "اعضای این شبکه علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات، اقدام به آتش‌سوزی، شعارنویسی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران کرده و برای عملیات مسلحانه و خرابکاری آموزش دیده بودند".

مقام‌های امنیتی و قضایی ایران در ماه‌های گذشته و همزمان با تشدید تنش‌های این کشور با اسراییل، بارها از بازداشت عوامل مرتبط با اسراییل در ایران خبر داه‌اند.

در ماه‌های اخیر بارها افسران ارشد نیروی برون‌مرزی سپاه پاسدارن کشته شده و برخی از تاسیسات مرتبط با برنامه اتمی جمهوری اسلامی آسیب دیده‌اند. مسوولان جمهوری اسلامی و برخی رسانه‌های اسراییل چنین مواردی را اقدام اسراییل به منظور پیشگیری از شدت گرفتن برنامه‌های مناقشه برانگیز نظامی تهران دانسته‌اند.