ورویر: زنان افغان تاریخ ساز شدند

نماینده سابق وزارت خارجه امریکا در امور جهانی زنان

میلان ورویر، سفیر حسن نیت و نماینده ویژه سابق وزارت خارجه امریکا در امور جهانی زنان، از تعهد کاندیدان پیشتاز ریاست جمهوری افغانستان در مورد تامین حقوق زنان ابراز خوشبینی کرده و می گوید آینده افغانستان وابسته به آینده زنان است.

خانم ورویر در رابطه به اشتراک وسیع زنان افغان در روند انتخابات به تلویزیون آشنای صدای امریکا گفت به شجاعت زنان افغان باور دارد" از یک جهت من حیرت زده بودم، زیرا می دانستم که تا کدام حد به شجاعت و از خود گذری ضرورت بود تا مردم افغانستان رای دهند. ، آنها حتما به این می اندیشیدند که با رفتن به پای صندوق های رای، جان خود را به خطر مواجه می سازند، اما این تصمیم بزرگ را اتخاذ کردند، تا پیام جدی را در مورد آینده کشور شان و در مورد تعهد شان در قسمت رد خشونت، و انتخاب یک مسیر درست برای پیشرفت، به جهانیان برسانند."

آینده زنان افغان

میلان ورویر علاوه کرد که خواستار یک آینده بهتر برای افغانستان است ، و در این راه به همکاری خود ادامه می دهند.


خانم ورویر در مورد آینده زنان افغان پس از خروج نیرو های امریکا و ناتو در آخر سال جاری از افغانستان اظهار نگرانی کرده می گوید امیدوار است توافقثنامه امنیتی هر چه زودتر به امضا برسد.

Your browser doesn’t support HTML5

ورویر: حمایت ما از زنان افغان همچنان ادامه خواهد یافت



او گفت" ما در مورد روند انتقال بسیار نگران بوده ایم. من نگرانی اکثریت زنان افغان را می شنوم. این نگرانی ها مرتبط به تغیراتی است که پس از خروج نیرو های امریکا و ناتو از افغانستان صورت خواهد گرفت. ما همچنان این نگرانی را داریم که آیا توافق نامه امنیتی بین افغانستان و ایالات متحده امریکا صورت خواهد گرفت یا نه. میدانیم که لویه جرگه افغانستان طرفدار امضای این توافق نامه بود تا همکاری های امنیتی امریکا و ناتو ادامه یابد."

خانم ورویر افزود که امید جدی در مورد تعهد دو کاندید پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری است که گفته اند توافقنامه را امضا می کنند.

شرح بیشتر این مصاحبه را در این ویدیو تماشا کنید.