حملۀ مردان مسلح بر یک مدرسه در نورستان

  • ضیاالرحمن حسرت - ننگرهار

به آتش کشیدن یک مدرسه در نورستان

مردان مسلح ناشناس يک مدرسۀ دينى را در ولايت نورستان مورد حمله قرار داده و به شمول چندين جلد قران همه کتاب هاى دينى موجود در آن را به اتش کشيدند.
مردان مسلح ناشناس يک مدرسۀ دينى را در ولايت نورستان مورد حمله قرار داده و به شمول چندين جلد قران همه کتاب هاى دينى موجود در آن را به اتش کشيدند.

مسوولان معارف ولایت نورستان مي گويند که این مدرسه شب گذشته در ولسوالى وانت وايگل موقعیت دارد، جایی که از چند سال به اينسو در تصرف طالبان قرار دارد.

غلام حسين، رییس معارف نورستان می گويد که ابتدا بر این مدرسه بم پرتاب شد و سپس به آتش کشیده شد که در این رویداد تمام کتاب های دینی موجود طعمۀ آتش گردید.

محمد زرين، سخنگوى والى نورستان به راديو آشنا گفت که تا کنون دلیل اصلی حادثه و عاملین آن مشخص نشده است. او اضافه می کند که ولسوالی وانت وایگل در تصرف طالبان قرار دارد و به این دلیل پیگرد در مورد انگیزۀ این رویداد امکان ندارد.

ذبيح الله مجاهد که خود را سخنگوى طالبان معرفی می کند دست داشتن آن گروه را در ويران کردن و به آتش کشیدن مدرسۀ یاد شده به شدت رد کرده می گوید که تا هنوز علت این رویداد به طالبان نيز روشن نه شده است.

سخنگوى والى نورستان می گويد که چندی به اینسو طالبان پاکستان یکجا با طالبان افغان حملاتی را بر مراکز قوای افغان در ساحات مرزی آن ولایت انجام می دهند.

آقای زرین در مورد فعالیت های گستردۀ طالبان در آن ساحه ابراز نگرانی کرده می گوید که این امر سبب مشکلات زیادی در آن ولایت شده است.

سخنگوی والی نورستان همچنان افزود که گروه هایی از ملیشه های نظامی پاکستان وارد ولایت نورستان شده و با تغییر لباس در برابر قوای امنیتی افغان می جنگند.