عکس‌های انتخابی هفته

جنگ، شرایط نامساعد زندگی در کشورها و رفتار نادرست حکومت‌ها با شهروندان شان از دلایل عمدهٔ افزایش مهاجران در جهان پنداشته می‌شود.
 

ادارۀ مهاجرت ملل متحد می‌گوید که پیش از تهاجم روسیه بر اوکراین، بیش از ۸۹ میلیون آواره در سراسر جهان موجود بود؛ افرادی که به گونۀ اجباری از خانه‌های شان بیجا شده اند. اما با مهاجرت اوکراینی ها، این رقم اکنون به بیش از ۱۰۰میلیون رسیده است.

بیش از ۱۰۰ میلیون آواره در جهان وجود دارد- سازمان ملل

 سازمان عفو بین المللی می گوید که  پناهجویی، حقوق اساسی بشر است و بر اساس کنوانسیون و پروتوکول بین المللی، حقوق آنان تحت شرایط خاص در مقابل اخراج اجباری محفوظ است. 

 پناهجویان افغان در ایران، پاکستان، اوزبیکستان، تاجیکستان، مالیزیا و ترکیه از حقوق خود بر اساس قوانین بین‌المللی برخوردار نیستند- عفو بین‌الملل

کمپ بیحاشدگان سوری در مرز ترکیه و سوریه

گزارش جدید "گرایش‌های جهانی" ملل متحد تایید می‌کند که عامل نزدیک به ۷۰ در صد بیجا شدگان در سال گذشته، موجودیت بحران در پنج کشور بوده است. بر اساس این گزارش،‌ شهروندان کشورهای ونزویلا، افغانستان، سودان جنوبی و میانمار در آن شامل اند.
 

 بحران اقتصادی و وضع محدودیت‌های بیشتر از سوی طالبا ن بر زنان و دختران باعث شده تا ۲.۷میلیون افغان، کشورشان را ترک کنند.

. برخی از این پناهجویان بیش از ۱۰ سال است که در وضعیت بلاتکلیفی در اندونیزیا به سر برده و از حقوق ابتدایی بشری از جمله حق دسترسی به آموزش، کار و خدمات صحی محروم اند.