شرکت تویوتا ۵۰ سالگی نوع موتر کرولا را جشن گرفت

شرکت تویوتا نسل یازدهم نوع کرولای E170 را با طراحی جدید و تجهیزات دیجیتالی روانه بازار کرده است

شرکت موتر سازی تویوتا، پنجاه سالگی نوع موترکرولا، یکی از محبوب ترین مدل های خود را جشن گرفت و به همین مناسبت برنامه های مختلفی در گوشه و کنار جهان برگزار می کند.

تویوتا در آستانه پنجاه سالگی کرولا مدل تازه ای از نسل یازدهم این موتر E170 را با طراحی جدید و تجهیزات دیجیتالی روانه بازار کرده است.

این مدل ویژه چهار سیلندر دارد. قابلیت های این موتر را می توان به سیستم های فرمان و هدایت، سیستم صوتی و تصویری مولتی مدیا، سنسور پارک عقب و کروز کنترل اشاره کرد.

قیمت نوعجدید کرولا ۱۹۵۰۰ دلار است و تویوتا تلاش کرده به فلسفه اولیه تولید کرول» یعنی محصولی ارزان ولی با کیفیت برای طبقه متوسط وفادار باشد.

اولین نسل کرولا، در اواخر سال ۱۹۶۶ روانه بازار شد. این موتر به دلیل کیفیت ممتاز و قیمت مناسب، یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت موتر سازی است.

تا حال یازده نسل کرولا تولید شده است

تاکنون یازده نسل از کرولا تولید شده و این موتر در طول دهه های گذشته دوره های تکاملی متفاوتی را پشت سر گذاشته است.

در حال حاضر این موتر و قطعاتش غیر از جاپان، در کارخانه های تویوتا در کشورهایی چون برازیل، کانادا، چین، ونزوئلا، هند، پاکستان، افریقای جنوبی، تایوان، تایلند، ترکیه و امریکا تولید می شود.

بر اساس آمار رسمی، تویوتا در پنجاه سال گذشته، بیش از چهل و چهار میلیون کرولا فروخته و این موتر از محبوبیت بسیاری در کشورهای مختلف و به ویژه امریکا برخوردار است.

سازمان ملی ایمنی و حمل و نقل جاده ای امریکا، کرولای ۲۰۱۷را یکی از مطمئن ترین موتر های سال معرفی کرده و این مدل با تحسین بسیاری از کارشناسان و منتقدین این صنعت مواجه شده است.