امریکا و بار مهاجرت های غیر قانونی

امریکا و بار مهاجرت های غیر قانونی

به اساس گزارشی از قول مقامات اداری ایالات متحده که اسمشان ذکر نگردیده، و در اوآخر روز سه شنبه منتشر گردیده است، در حدود 1200 عسکر گارد ملی در سرحد مستقر خواهند شد.

جورج بش رییس جمهور سابق ایالات متحده ، برای کمک به ماموران دولتی امور مهاجرت که تحت بار سنگین مهاجرت های غیر قانونی قرار داشتند ، به هزاران عسکر گارد ملی را به سرحد فرستاد که این عملیات تا سال 2008 دوام پیدا نمود .

این انکشاف یک هفته بعد تر از آن صورت گرفت که اوباما رییس جمهور ایالات متحده به ( فلیپ کالدیرون ) رییس جمهور مکسیکو طی سفرش به واشنگتن ، تعهد نمود برای تقویت امنیت بیشتر کار خواهد نمود. این در حالیست که هردو ملت مشغول مبارزه با قاچاقبران مواد مخدر می باشند .

برای افزایش امنیت سرحد ، به اضافه اعزام عساکر گارد ملی ، اداره اوباما در حدود 500 ملیون دالر بیشتر را تقاضا خواهد نمود .

دیدار اوباما از کانگرس همچنان برای جلب حمایت شماری از اعضای حزب مخالف جمهوری خواه ، به منظور پیشرفت اصلاحات جامع در امور مهاجرت در سال جاری، صورت گرفت .

جمهوری خواهان در مورد اینکه 1200 عسکر برای انجام امور در سرحد کفایت نمی کند ، تعهد و ادعایی ننمودند .

به اساس گزارش ها ( جان مک کین ) سناتور آریزونا به رییس جمهور گفت ، قبل از آنکه جمهوری خواهان

از برنامه اصلاحات در امور مهاجرت پشتیبانی نمایند ، امنیت سرحد مکسیکو و ایالات متحده باید تامین گردد.

مک کین

" اینهمه کافی نیست . ما به 6000 هزار عسکر ضرورت داریم . ما به 3000 عسکر در طول سرحد و به 3000 عسکر اضافی گارد ملی در سرحد آریزونا و مکسیکو ضرورت داریم . "

جمهوری خواهان با انتشار اعلامیه یی از کانگرس ، خواهان فرستادن هزاران عسکردیگر گارد ملی به سرحد گردیده و تقاضای مشابه از جانب دیموکرات ها نیز صورت گرفته است .

اوباما رییس جمهور بعد از دیدار از کانگرس به خبرنگاران گفت او با جمهوری خواهان سنای ایالات متحده ، روی یک سلسه موضوعات، مذاکرات خوب و صریحی داشته است .

در میان گزارش هایی از گفتگو های شدید ، قصر سفید اعلامیه یی را منتشر نموده که در آن آمده است رییس جمهور از جمهوری خواهان خواسته است تا بدون در نظر داشت حزب ، برای پیشرفت امور مهاجرت ، با وی کار نمایند .

اوباما رییس ایالات متحده مکررا گفته است که برای تصویب لایحه اصلاحات جامع امور مهاجرت ، به حمایت جمهوری خواهان ضرورت دارد.