تلفات نظامیان افغان و طالبان در بلخ و بغلان

مقامات اردوی افغانستان می‌گویند که در اثر حملات طالبان بر یک پایگاه نظامی در ولایت بلخ، پنج تن از نیروی‌های امنیتی افغان کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین روز سه شنبه ۱۳ اپریل (۲۴ حمل) با نشر خبرنامه‌ای گفت که این حمله دیشب در ولسوالی چمتال ولایت بلخ صورت گرفته که در آن، هفت جنگجوی طالبان، به شمول یک سردستۀ این گروه، کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

اما یک منبع محلی در ولسوالی چمتال این ولایت که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که در این درگیری‌ها، ۱۰ نظامی افغان جان باخته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

این منبع مدعی شد که پنج تن از نیروهای امنیتی افغان از سوی طالبان به اسارت گرفته شده اند.

در یک خبر دیگر، مقام‌های محلی ولایت بغلان از ادامه درگیری‌ها در بخش‌های این ولایت خبر داده و می‌گویند که در این جنگ‌ها به دو طرف تلفات وارد شده است.

ذبیح‌الله احساس، معاون والی بغلان به صدای امریکا گفت که در حملۀ طالبان بر یک پوستۀ نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی دهنه غوری این ولایت، چهار نظامی افغان کشته شدند.

آقای احساس افزود که در این درگیری، پنج جنگجوی طالبان کشته و شمار دیگر آنان زخمی شدند.

طالبان مدعی اند که در اثر حملات جنگجویان این گروه در بخش‌های ولسوالی چمتال بلخ و دهنه غوری ولایت بغلان به نظامیان افغان تلفات زیاد وارد شده است.

در این حال، وزارت دفاع افغانستان از درگیری میان نظامیان افغان و طالبان در ۱۰ ولایت این کشور خبرداد.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت در پیامی به خبرنگاران گفت که در جریان درگیری‌ها در ولایت‌های غزنی، لوگر، ارزگان، بلخ، زابل، بغلان، کندز، بدخشان، هلمند و قندهار ۹۱ جنگجوی طالبان کشته و ۴۲ تن دیگر زخمی شده اند.

آقای امان در بارۀ واردشدن تلفات به نظامیان افغان در این درگیری‌ها چیزی نگفته است.