هفت تیم 'کوارتر فاینل' جام جهانی فوتبال زنان اروپایی است

بازیکنان تیم های فوتبال آلمان و اسپانیا در دور گروهی جام جهانی ۲۰۱۹ زنان در فرانسه

جام جهانی فوتبال زنان، وارد دور یک بر چهار (کوارتر فاینل) خود شده و هشت تیم این مرحله با آخرین رقابت روز سه شنبه ۲۵م جون، مشخص شد.

تیم های فوتبال ناروی، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، هالند، آلمان، سویدن و ایالات متحده توانسته اند به دور کوارتر فاینل این جام راه یابند.

جاپان و چین، تنها دو تیم فوتبال زنان قارۀ آسیا، روز سه شنبه در رقابت دور حذفی این جام در برابر هالند و ایتالیا شکست خوردند.

ایتالیا، تیم فوتبال چین را ۲-۰ مغلوب ساخت و هالندی ها هم با نتیجۀ ۲-۱ آبی پوشان جاپان را از راه برداشتند.

چینایی ها در رقابت با ایتالیایی ها کوتاه آمدند و نتوانستند مواقع گول ساز را ایجاد کرده و دروازۀ تیم آبی پوشان ایتالیا را باز کنند؛ اما در رقابت جاپان با هالند، بخت با جاپانی ها همراه نبود.

یک ضربۀ مهاجم جاپان از داخل محوطۀ جزا به تیر افقی گول ایتالیا خورد و ضربۀ دیگر این تیم هم که بسیار ماهرانه کارسازی شده بود، توسط دروازه بان ایتالیا مهار شد.

اما بخت زمانی از جاپانی ها برگشت که در آخرین دقیقۀ نیمۀ دوم بازی دفاع جاپان خطایی را مرتکب شد و تیم هالند که قهرمان اروپا است بااستفاده از یک ضربۀ کارساز پنالتی نتیجه را ۲-۱ ساخت.

تیم فوتبال چین از لحاظ تکتیکی و نیروی جسمانی، به مراتب بهتر از جام های گذشته درخشید اما برای نخستین بار نتوانست به دور کوارترفاینل راه یابد.

تیم های جاپان و چین در این جام خوب درخشیدند. جاپان با ارژنتاین ۰-۰ مساوی کرد، ۲-۱ سکاتلند را شکست داد و ۲-۰ مغلوب انگستان شد. اما چین در سه رقابت گروهی خود تنها یک گول خورده از آلمان داشت و با تنها یک گول زده در برابر افریقای جنوبی و نتیجۀ ۰-۰ با اسپانیا به دور حذفی این جام راه یافتند.

اما هفت تیم دور یک بر چهار جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹ فرانسه، اروپایی است و ایالات متحده به عنوان مدافع لقب قهرمانی، تنها تیمی است که از قارۀ امریکا نمایندگی می کند.

حضور هفت تیم اروپایی زن در این جام، نشان می دهد که کشور های اروپایی نه تنها در بخش فوتبال مرد ها که حتی فوتبال زنان نیز توجه ویژه یی مبذول داشته و با تربیۀ تیم های رده های سنی، پشتوانۀ خوب و نیرومندی برای نسل کنونی و فردای فوتبال زنان سرمایه گذاری کرده اند.

تیم های مانند انگلستان، آلمان وهالند در این جام در خطوط دفاعی و حمله بسیار خوب درخشیده اند و توانمندی جسمانی و تکتیکی این بازیکنان به وضاحت مشهود است.

فوتبال در ایالات متحده رشد چندانی نداشته و پس از عدم راهیابی تیم ملی مرد های فوتبال امریکا به جام جهانی، امروز این تیم حتا در جام ۲۰۱۹ قارۀ امریکا هم حضور ندارد.

اما تیم فوتبال زنان این کشور، در جام جهانی ۲۰۱۹، نه تنها بسیار خوب درخشیده است بلکه با سادگی تمام توانسته تا مرحلۀ یک بر چهار یا (کوارتر فاینل) پیش برود.

تیم امریکا جام را با سیزده گول زده در برابر تایلند آغاز کرد؛ ریکاردی که تا هنوز در هیچ جام جهانی مردان و زنان ثبت نشده است.

نخستین رقابت دور کوارتر فاینل جام جهانی فوتبال زنان میان تیم های ناروی و انگلستان به روز ۲۷م ماه جون برگزار می شود؛ فرانسه روز جمعه ۲۸م جون به مصاف ایالات متحده، مدافع لقب قهرمانی این جام می رود؛ ایتالیا و آلمان روز شنبه ۲۹م جون برای حضور به دور نیمه نهایی این جام به مصاف هالند و سویدن خواهند رفت.