لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: ناظرین بین المللی اجازه دخول به کریمیه را ندارند


روسیه به روز شنبه گفت ان کشور امیدوار است ناظرین بین المللی در اوکراین موفق باشند اما تاکید کرد که آنها اجازه داخل شدن به کریمیه را ندارند زیرا کریمیه جز روسیه است.

در همین حال رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان ، در حاشیه جلسات امنیت منطقوی اتخاذ اقدامات بیشتر را علیه حرکت روسیه جهت الحاق کریمیه به آنکشور مورد بحث قرار می دهند.

بارک اوباما رئیس جمهور امریکا خواستار مذاکرات با رهبران هفت کشور اقتصادی جهان شد و بصورت آشکار روسیه را که، عضو جی هشت است، شامل نساخت. در عین زمان بیرق های روسیه بر عمارات رسمی کریمیه به اهتزار در آمده است.

بانک های محلی به استفاده پول روسی ،روبل، به جای پول اوکراین آغاز کرده است. و به همین ترتیب ساعت را به حساب وقت محلی روسیه دو ساعت به عقب برده اند.

رهبران ایالت متحده امریکا، برتانیه، کانادا، فرانسه، جرمنی، ایطالیه و جاپان به روز دو شنبه و سه شنبه در هیگ در مورد اقدامات علیه جاه طلبی های ماسکو، و همچنان اطمینان مجدد همکاری در منطقه ملاقات کنند.

روسیه اجازه دخول ناظرین را به کریمیه نداد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:33 0:00

در همین حال مقامات قصر سفید می گویند در جریان سفر هفته آینده رئیس جمهور اوباما به اروپا موضوع اوکراین در صدر اجندا قرار خواهد داشت. سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا گفت سفر رئیس جمهور به منظور تقویت اساسی شراکت و همکاری امریکا با متحدینش به شمول اتحادیه اروپا ، ناتو، و جی هفت می باشد.

در همین حال بانکی مون منشی عمومی ملل متحد به روز جمعه با رئیس جمهور موقت اوکراین در کییف ، مرکز اوکراین، ملاقات نموده از روسیه و اوکراین خواست تا راه حل دیپلوماتیک را برای بحرانات فعلی دریابند" حکومت وی و حکومت اوکراین باید این موضوع را بصورت صلح آمیز از طریق مذاکره حل کنند، قبل از اینکه از کنترول خارج شود."

رئیس جمهور موقت اوکراین می گوید اوضاع هم اکنون بسیار مشکل و پیچیده شده است. او می گوید عساکر روسی در کریمیه عساکر اوکراینی را تخویف می کند.
XS
SM
MD
LG