لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه توافق استفاده از پایگاه نظامی انچرلیک را رد نمود


 ترکیه توافق استفاده از پایگاه نظامی انچرلیک را رد نمود
ترکیه توافق استفاده از پایگاه نظامی انچرلیک را رد نمود

ترکیه: هیچ نوع توافق با واشنگتن برای استفاده از پایگاه نظامی آن توسط نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا صورت نگرفته است.

مقامات ایالات متحدۀ امریکا بانمایندگان و روسای دفاع قریب۲۰ کشوربه شمول ترکیه روی مسیر پیشروی در مبارزه با گروه دولت اسلامی دیدارو مذاکره نمودند.

رئیس جمهور اوباما و فرماندهان نظامی امریکایی امروز با روسای دفاع کشورهای خارجی دیدار میکند تا تلاش های ائتلاف به رهبری ایالات متحده در مبارزه با شورشیان گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه را مورد بحث قرار دهد.

یک سخنگوی جنرال مارتین دمپسی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده گفت، مذاکرات در پایگاه نیروی هوایی اندروز در حومه واشنگتن صورت خواهد گرفت که موضوعات آن آزمونهای عملیات و یک چشم انداز برای مسیر پیشروی درین مبارره را احتوا میکند.
انتظار میرود نمایندگان حدود ۲۰ کشور به شمول ترکیه، در آن شرکت نمایند. مقامات حکومت گفته اند که این نشست روی استراتیژی نظامی و طرق تقویت مبارزه برای مقابله با افراط گرایان تمرکز میکند.

چک هیگل، وزیر دفاع امریکا روز گذشته دریک کنفرانس خبری گفته بود که این نشست بیشتر روی تلاش عمده برای هماهنگی و سازماندهی طرق مبارزه بین المللی علیه شورشیان دولت اسلامی خواهد بود. آنها روی مسایل خاص و مشارکت ویژه میان این کشورها در مبارزه با گروه دولت اسلامی توجه را متمرکز خواهند ساخت.

فلیپ هاموند ، وزیر خارجه بریتانیا خبر فرستادن نیروهای زمینی خود به عراق و سوریه را ردکرده گفت عراق باید رهبری مبارزه با شورشیان گروه دولت اسلامی را بدست گیرد.
وزیر خارجه بریتانیا طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در شهراربیل عراق گفت که ایالات متحده امریکا آنرا واضح ساخته است که درین معضله استفاده از نیروهای نظامی غربی را راه درست نمی بیند و البته بریتانیا با شرکای ائتلاف به دنبال بهترین روش برای حمایت از نیازهای نیروهای امنیتی عراق درراه اموزش دوباره و برای پشتیبانی فنی ، کمک خواهد کرد و کاملا برای ارائه کارمندان و نقش متخصصین خود برای آموزش آماده است.

هاموند گفت در امرمبارزه باید نیروهای امنیتی عراق، پیشمرگه در سوریه ومخالفان و نیروهای معتدل سوریۀ آزاد سهم داشته باشند.

این درحالیست که پس از محاصره شهرکوبانی سوریه در صد کیلومتری مرز با ترکیه توسط گروه دولت اسلامی، نیروهای به رهبری امریکا حملات هوایی را علیه شورشیان گروه دولت اسلامی براه انداخت.

این گره درطول چند روز اخیر با پیشرفت های عمده تقریبا نیمی ازنقاط شهررا متصرف شده اند. نماینده ملل متحد گفته است که سقوط شهر کوبانی باعث کشتار زیاد مردم خواهد شد.

اهمیت پایگاه نظامی انچرلیک ترکیه در مبارزه با گروه دولت اسلامی

پایگاه نظامی انچرلیک ، یکی از بزرگترین پایگاه های هوایی نظامی در منطقه است. نیروهای امریکا از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون ازین پایگاه استفاده کرده اند، اما یک مقاله نویس روزنامه ملیت ترکیه می گوید که استفاده از آن برای عملیات نظامی واشنگتن به شدت تحت کنترول بوده و همواره بحث برانگیزاست.

وی اضافه میکند که این نه آسان و نه اقتصادیست که حمله بر گروه دولت اسلامی از پایگاه های هوایی خلیج فارس و یا کشتی های طیاره بردار، با تقریبا هشت ساعت پرواز یا دو بار مواد سوخت گیری هوایی صورت گیرد. وی اضافه نمود که به عنوان یک مثال ، یگانه راهی که میتوان برای همچو هدفی میتوان استفاده کرد پایگاه هوایی انچرلیک ترکیه است.

یک تحلیلگر دیگر میگوید که او فکرنمیکند درصورت توافق نیز پرواز مستقیم از پایگاه هوایی انچرلیک برای بمباران صورت بگیرد و این در فرجام یک حمایت لوژستیکی خواهد بود.

درحالیکه رئیس جمهور مصرعبدالفتاح السیسی به روز دوشنبه در قاهره با جان کری وزیر امور خارجه امریکا دیدار و به مذاکره و بحث روی درگیری اسرائیل و فلسطین و مبارزه با شورشیان گروه دولت اسلامی. پرداخت.

این درحالیست که ترکیه ، بیانیه ایالات متحده مبنی برتوافق آن کشوررا روی استفاده از پایگاه های نظامی آن برای مبارزه علیه شورشیان گروه دولت اسلامی رد کرده است.
منابع گزارش رسانه ای دردفترصدراعظم ترکیه گفته است که هیچ نوع توافق با واشنگتن برای استفاده از پایگاه های نظامی ترکیه توسط نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده وجود دارد، لکن عین منابع گفته اند که مذاکرات همچنان ادامه دارد.

گزارش به دنبال بیانیه ای روزیکشنبه توسط سوزان رایس، مشاورامنیت ملی ایالات متحده انتشار یافت که گویا توافق با انقره صورت گرفته تا پایگاه های خود را دراختیار ائتلاف قرار دهد.

یک هیئت ارشد متشکل از مقامات نظامی ایالات متحده امریکا درهمین هفته روانه ترکیه اند تا در مورد همکاری آنکشور در مبارزه با گروه دولت اسلامی بحث و مذاکره نمایند.

ترکیه توافق استفاده از پایگاه نظامی انچرلیک را رد نمود
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:53 0:00

XS
SM
MD
LG