لینک های دسترسی

Breaking News

هند صادرات از طریق ایران به افغانستان را آغاز کرد


هند یکشنبه نخستین محموله گندم را از طریق بندر چابهار ایران به افغانستان فرستاد و با این کار مسیر تجارتی بدیلی را برای پاکستان، رقیب طولانی خود، باز کرد.

انتقال این محموله گندم، که هدیه یی برای افغانستان است، از بندر غربی کندلای هند ارسال شد. این محموله پس از رسیدن به چابهار، با موترهای لاری از بندر ایران به افغانستان انتقال خواهد شد.

مسیر جدید تجارتی بعد از دهلیز باربری هوایی است که بین هند و افغانستان در ماه جون سال گذشته برای تامین دسترسی بیشتر کالا های تجارتی افغانستان به بازار هند معرفی شد.

در حال حاضر، پاکستان به هند اجازه نمی دهد تا کالا های تجارتی خود را از طریق آن کشور به افغانستان برساند.

موافقتنامه سه جانبه چابهار با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نارندرا مودی نخست وزیر هند و اشرف غنی رییس‌ جمهوری افغانستان در سال ۲۰۱۶ امضا شد
موافقتنامه سه جانبه چابهار با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نارندرا مودی نخست وزیر هند و اشرف غنی رییس‌ جمهوری افغانستان در سال ۲۰۱۶ امضا شد

سوشیما سواراج، وزیر خارج هند، روز یکشنبه گفت که انتقال گندم به افغانستان، نشانۀ از همگرایی میان هند، افغانستان و ایران است و موجب خواهد شد تا تجارت در منطقه رونق بیشتر پیدا کند.

خانم سواراج گفت که انتقال محمولۀ گندم به افغانستان نقطۀ آغاز اتصال کامل میان هند و افغانستان است تا در عرصه های مختلف از مسایل فرهنگی و تجارتی گرفته تا تکنالوژی و سرمایه گذاری دو کشور با هم وصل شوند.

هند، افغانستان و ایران سال گذشته تصمیم گرفتند تا به صورت مشترک مسیر تجارتی را با کشور های آسیای میانه که محاط به خشکه اند، ایجاد کنند.

هند برای ایجاد این مسیر تعهد کرد تا ۵۰۰ میلیون دالر را در بندر چابهار و سرک و خط آهن مرتبط به آن مصرف کند.

XS
SM
MD
LG