لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش قربانیان انفجار کابل: طالبان مسولیت پذیرفتند


صحنه انفجار کابل، یک روز پس از حمله
صحنه انفجار کابل، یک روز پس از حمله

گروه طالبان مسولیت انفجار روز دوشنبه (۲۴ جدی) در کابل را که حداقل چهار کشته و ۱۱۴ زخمی برجا گذاشت، برعهده گرفته است.

این حمله ناشی از انفجار بمب‌های جاسازی شده در یک موتر بود که اقامت‌گاه شهروندان خارجی را در کابل هدف قرار داد.

سفارت هند در کابل تایید کرده که یکی از شهروندان این کشور در میان کشته شدگان است.

یک سخنگوی گروه طالبان از طریق پیامی که به خبرنگاران فرستاده، ضمن پذیرفتن مسولیت این حمله، تهدید کرده که جنگجویان خود را برای انجام حملات بیشتری در کابل آماده کرده اند.

این هشدار در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای مذاکره با گروه طالبان برای پایان دادن به جنگ در افغانستان ادامه داشته است.

انفجار کابل زمانی صورت می‌گیرد که ظاهرا جلسات پی‌هم نمایندگان طالبان و امریکا برای مصالحه در افغانستان، ظرف هفته‌های اخیر از نفس افتاده است.

اخیرا گروه طالبان گفتند که به دلیل "اختلاف نظر" روی آجندای جلسه، نشستی را با نمایندگان امریکا به تعویق انداخته اند؛ هرچند سفارت امریکا بعدتر با انتشار یک اعلامیه گفت که برگزاری چنین نشستی در دستور کار نبود.

روز گذشته نیز یک منبع طالبان به صدای امریکا گفت که مذاکرات آن‌ها با امریکا "به بن بست کشیده است."

این منبع طالبان که نخواست نامش افشا شود گفت که مذاکرات صلح با امریکا در حال حاضر متوقف شده و معلوم نیست که این گفتگوها چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.

در همین حال، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در واکنش به انفجار روز گذشته در کابل گفته که به نظر می‌رسد این حمله تلاشی برای برهم زدن مذاکرات صلح باشد.

آقای محب در تویتر خود نوشته "در حالی که ما در تلاش رسیدن به یک اجماع منطقه‌ای برای صلح استیم، دشمن تلاش می‌کند تا این روند را سبوتاژ کند."

XS
SM
MD
LG