لینک های دسترسی

Breaking News

انترنت ۵جی چقدر سریع است؟


نسل پنجم انترنت بی‌سیم یا ۵جی با مژدۀ سرعت بالا و تاخیر اندک در انتقال اطلاعات وارد بازار می‌شود.

با آنکه انترنت ۵جی به صورت گسترده رایج نشده است، هیجان زیادی برای استفاده از آن به وجود آمده است.

اما انترنت ۵جی چقدر در مقایسه با انترنت ۴جی سریعتر است؟ سرعت انترنت به عوامل متعدد از جمله مکان، نوع شبکه ای که استفاده میشود، تعداد افرادی که از آن شبکه استفاده می کنند و نوع وسیله ای که کاربر استفاده می کند، بستگی دارد.

در انترنت ۵جی مدت زمان لازم برای ارسال و انتقال اطلاعات به یک میلی ثانیه کاهش خواهد یافت.

در جدول زیر تفاوت سرعت را میان نسل های مختلف انترنت دیده می‌توانید:

​میانگین سرعت در ایالات متحده امریکا در انترنت ۴جی ال تی ای در حدود ۱۶.۳۱ میگابایت در ثانیه و در انگلستان ۲۳.۱۱ میگابایت در ثانیه است. بالاترین میزان سرعت انترنت اکنون در سنگاپور با سرعت ۴۴.۳۱ میگابایت در ثانیه در دسترس است.

الیس بیرت، مدیر بخش بازاریابی و ارتباطات در شبکه نت کام می گوید "با اینکه انتظار می‌رود انترنت ۵جی با سرعت بیشتر و سریعتر باعث انتقال ودریافت داده ها شود اما آن سرعت به نوعیت و طراحی شبکه های مخابراتی و اینکه چه تعداد کاربر از این شبکه استفاده می کنند، نیز بستگی دارد."

انترنت ۵جی قرار نیست جایگزین انترنت ۴جی باشد بلکه استفاده این دو نوع انترنت قرار است دسترسی کاربران را به سرعت در همه جا تسهیل کند.

محدودۀ زمانی در انتقال داده ها در انترنت ۵جی به ۱ میلی ثانیه کاهش می‌یابد که برای استفاده در روبات‌ها و موترهای بدون راننده کاربرد وسیعی خواهد داشت.

آقای بریت می گوید "یکی از مزایای عمدۀ ۵جیاین است که شبکه‌های مخابراتی قادر خواهند بود که دقیقا همان خدمات را که از طریق کیبل به مشتریان خود ارایه می کنند به مشتریان وایرلس خود نیز فراهم کنند."

یکی از عوامل تاثیر گذار در سرعت انترنت تعداد کاربرانی است که در عین زمان و مکان از یک شبکه انترینتی استفاده می کنند.

به باور کارشناسان، تکنالوژی ۵ جی به طور کل "هوشمند تر، سریع تر و موثرتر" در مقایسه با تکنالوژی ۴جی است.

افزایش قابلیت مخابراتی با استفاده از انترنت ۵جی زمینه را برای امکاناتی چون عملیات جراحی از راه دور فراهم خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG