لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن 'طراح حمله مرگبار میدان‌وردک' در حمله هوایی


حمله روز دوشنبه در میدان وردک، از مرگبارترین حملات به نیروهای امنیت ملی افغانستان بوده است
حمله روز دوشنبه در میدان وردک، از مرگبارترین حملات به نیروهای امنیت ملی افغانستان بوده است

ریاست امنیت ملی افغانستان می‌گوید که یک فرمانده گروه طالبان که مسول حملۀ مرگبار در میدان وردک بود، در جریان یک حملۀ هوایی کشته شده است.

از این فرمانده، به نام نعمان یاد شده است.

امنیت ملی افغانستان گفته است که نعمان، طراح اصلی بمب‌گذاری روز دوشنبه بود که براساس آمار رسمی، در نتیجه آن ۳۶ نفر کشته و نزدیک به ۶۰ تن دیگر زخمی شدند. هرچند برخی مقام‌های ولایتی کشته شدن ۴۵ نفر و زخمی شدن حدود ۷۰ نفر دیگر را در این حمله تایید کردند.

امنیت ملی افغانستان با نشر یک اعلامیه گفته است "نعمان، همراه با هفت نفر دیگر، پس از آن‌که از سوی نیروهای امنیت ملی شناسایی شد، هدف قرار گرفت."

هنوز معلوم نیست که نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان نیز در حمله هوایی روز سه شنبه نقش داشته اند یا نه.

'تلفات غیرنظامیان'

گروه طالبان اما اعلامیه‌ای منتشر کرده و خبر کشته شدن این فرمانده خود را رد کرده اند.

همزمان با این، نیویورک تایمز به نقل از اعضای شورای ولایتی وردک و شاهدان عینی گزارش کرده که تمامی تلفات ناشی از این عملیات هوایی، غیرنظامیان بوده اند.

شریف‌الله هوتک، یک عضو شورای ولایتی وردک به نیویورک تایمز گفته "در این حمله شش غیرنظامی کشته و یکی دیگر زخمی شده است. می‌توانم اجساد آن‌ها را برای‌تان نشان بدهم و خودتان ببینید اگر فرمانده نعمان را در میان شان پیدا کنید."

شاهدان عینی گفته اند که این افراد، برای شکار به مناطق کوهستانی رفته بودند که هدف حمله هوایی قرار گرفتند.

حمله روز دوشنبه در میدان وردک، از مرگبارترین حملات به نیروهای امنیت ملی افغانستان بود.

این حمله در حالی انجام شد که نمایندگان طالبان سرگرم گفتگو با امریکا هستند تا روی طرحی برای پایان دادن به جنگ در افغانستان به توافق برسند.

دولت افغانستان تا حالا در این گفتگوها حضور رسمی نداشته است. مقامات افغان گفته اند که هر توافقی برای مصالحه با طالبان، باید مورد تایید دولت افغانستان قرار بگیرد.

XS
SM
MD
LG