لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات حملۀ طالبان بر یک پایگاه نظامی در میدان وردک به ۳۶ کشته رسید


ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که در حملۀ دیروز طالبان بر یک پایگاه نظامی مربوط به این ریاست، ۳۶ نفر کشته و ۵۸ نفر دیگر زخمی شده اند.

هر چند مقام‌های ولایتی به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته اند که در این حمله کم از کم ۴۵ نفر کشته و حدود ۷۰ نفر دیگر زخمی شده است.

امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای امروز سه شنبه (دوم دلو) گفته است که حملۀ دیروز بالای قرارگاه خیزش مردمی امنیت ملی در میدان وردک با استفاده از یک واسطه زرهی نظامی (هاموی) صورت گرفت.

در این اعلامیه آماده است "تروریستان با استفاده از یک عراده موتر هاموی مملو از مواد انفجاریه خود را به قراول این قرارگاه نزدیک کرده که این واسطه توسط موظفین قراول شناسایی گردید اما از این که واسطه زرهی بود توانست موانع را شکسته و از قراول عبور نماید سپس در نزدیکی قرارگاه انفجار نموده که باعث تخریب قسمی تعمیر گردیده و متاسفانه یک تعداد زیاد شهدای قهرمان حادثه دیروز ناشی از تخریب تعمیر بود."

به گفته این ریاست سه مهاجم دیگر که پس از انفجار نخست، با استفاده از یک موتر بم گذاری شده قصد داخل شدن به این پایگاه را داشته اند توسط نظامیان از پا در آمدند.

گروه طالبان مسوولیت این رویداد را بر عهده گرفته است. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی این گروه در صفحۀ تویتر خود ادعا کرده است که افراد این گروه بر قطعه خاص امنیت ملی در میدان وردک حمله کرده که شماری از سربازان و افسران قطعۀ خاص در آن کشته شده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG