لینک های دسترسی

Breaking News

اعضای رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان ممنوع‌الخروج شدند


لوی سارنوالی افغانستان اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی به شمول روسای این نهادها را ممنوع‌الخروج قرار داده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی دفتر لوی سارنوال افغانستان منتشر شده، آمده است که روسا و اعضای پیشین کمیسیون‌ مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی، به "سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای" متهم شده اند.

در اعلامیه آمده که هیاتی برای بررسی این اتهام به کار آغاز کرده است.

این اقدام، ساعاتی پس از آن اتخاذ شد که ریاست جمهوری افغانستان، با توشیح تعدیلات در قانون انتخابات، تمامی کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی را از وظایف‌شان برکنار کرد.

هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت "با نافذ شدن این قانون، کمیشنران کنونی کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی خود به خود عزل استند."

او افزود "حالا، رئیس جمهور فرمانی صادر کرده که به خاطر جلوگیری از سکتگی در امور انتخابات، روسای دارالانشا موقتا سرپرست کمیسیون می‌شوند".

این تغییرات در کمیسیون‌های انتخاباتی، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان صورت می‌گیرد؛ انتخاباتی که از قبل نیز با نگرانی‌ها و تردیدهای امنیتی و سیاسی روبرو است.

شماری از منابع، از احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات، به دلیل مذاکرات صلح با طالبان حرف زده اند. ولی حکومت افغانستان تاکید کرده است که انتخابات بدون هیچ تاخیری در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG