لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات از تلفات سنگین طالبان در غرب افغانستان خبر دادند


سرباز افغان در بادغیس (عکس از آرشیف)
سرباز افغان در بادغیس (عکس از آرشیف)

مقامات امنیتی افغان می‌گویند که در اثر دو عملیات جداگانه در غرب افغانستان، ۵۲ نفر از افراد گروه طالبان کشته و ۲۴ نفر دیگر زخمی شده اند.

محمد عارف رضایی، آمر ارتباطات قول اردوی ۲۰۷ ظفر در ولایت هرات گفت که ۲۰ نفر از این طالبان دو شنبه شب در جریان عملیات نیروهای هوایی افغان در ولسوالی جَوَند ولایت بادغیس کشته شدند.

آقای رضایی به صدای امریکا گفت که در عملیات دیگری در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس، شش نفر دیگر کشته و سه نفر زخمی شدند.

این مقام اردوی ملی می‌گوید که طالبان مسلح زمانی هدف حملات هوایی قرار گرفتند که قصد داشتند بر پوسته‌های نیروهای امنیتی در این ولسوالی‌ها حمله کنند.

همزمان، محب الله محب، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فراه می‌گوید که شب گذشته گروه طالبان به کندک ششم اردوی ملی در قریه "شاه گی" ولسوالی بکواه آن ولایت حمله کردند که در نتیجه درگیری با نیروهای افغان، ۲۶ نفر از طالبان مهاجم کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شدند.

آقای محب گفت که در بین کشته شدگان، ملا اسدالله، مسول کمیسیون نظامی طالبان در فراه و چهار فرمانده دیگر محلی این گروه نیز شامل است.

سخنگوی فرماندهی پولیس فراه هم‌چنین می‌گوید که در این درگیری‌ها ده‌ها واسطه نظامی و نقلیه گروه طالبان و مقادیر زیادی از اسلحه و مهمات شان از بین رفته است.

روز گذشته گروه طالبان ادعا کرد که با تصرف دو پوسته سربازان اردوی ملی در ولایت بادغیس، ۱۹ سرباز افغان را کشته و دو تن دیگر را به اسارت گرفته اند.

اما این گروه در مورد گزارش تازۀ مقامات افغان از تلفات طالبان، ابراز نظری نکرده اند.

تلفات نیروهای امنیتی در بلخ

مقامات افغان گفته اند که در اثر حمله افراد مربوط به گروه طالبان به یک پوستۀ امنیتی در شمال افغانستان، هشت نفر از نیروهای امنیتی کشته شده اند.

عادل شاه عادل، سخنگوی فرماندهی پولیس بلخ گفته است که این حمله، دوشنبه‌شب در ولسوالی شولگره این ولایت اتفاق افتاده است.

به گفته آقای عادل، پنج نفر دیگر از نیروهای امنیتی در این درگیری که حدود سه ساعت دوام کرده، حمله زخمی شده اند.

تا حالا هیچ گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما آقای عادل افراد گروه طالبان را که عمدتا در ولسوالی شولگره فعال هستند، مسوول این حمله دانست.

او هم‌چنین گفت که در این درگیری تلفاتی به افراد طالبان نیز وارد شده، اما جزئیاتی در این مورد ارایه نکرد.

XS
SM
MD
LG