لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان در سودان: ۱۶ نفر در دو روز گذشته کشته شده اند


معترضان در سودان گفته اند که از زمان رانده شدن عمر بشیر، رئیس جمهور سودان از قدرت، ظرف دو روز اخیر ۱۶ نفر در جریان اعتراض‌ها در این کشور کشته شده اند.

کمیته دکتران سودان، از نهادهای وابسته به شورای متخصصان سودان که اعتراض‌های این کشور را رهبری می‌کند، اعلام کرده که ۱۳ نفر به روز پنجشنبه هدف تیراندازی قرار گرفته و سه نفر دیگر، به شمول یک سرباز نیز به روز جمعه کشته شده اند.

این کمیته گفته است که این افراد "به دست نیروهای رژیم و شبه‌نظامیان سایه‌اش" به قتل رسیده اند.

پولیس سودان نیز کشته شدن ۱۶ نفر را تایید کرده و گفته که حداقل ۲۰ نفر دیگر نیز در اثر تیراندازی‌ها در جریان راه‌پیمایی‌ها و اعتراضات خیابانی در سراسر این کشور، زخمی شده اند.

اردوی سودان، روز پنجشنبه عمر بشیر، رئیس جمهور این کشور را پس از نزدیک به چهار ماه اعتراضات مردمی، از قدرت کنار زد. مقامات نظامی سودان گفته اند که آقای بشیر در بازداشت بسر می‌برد و قرار است در داخل سودان به محاکمه کشیده شود.

معترضان در سودان گفته اند که با وجود کنار رفتن عمر بشیر، تا زمانی به اعتراض خود ادامه خواهند داد که یک حکومت غیرنظامی تشکیل شود.

این معترضان نگران هستند که اردوی سودان، اقدام به تشکیل یک حکومت نظامی کند.

سازمان‌های حقوق بشری نسبت به احتمال بروز خشونت در سودان هشدار داده و از مسئولان خواسته اند که در مدیریت شرایط بحرانی این کشور، از احتیاط بیشتری کار بگیرند.

XS
SM
MD
LG