لینک های دسترسی

Breaking News

رهبران دموکرات دفاع ویلیام بار از ترمپ را به چالش کشیدند


نانسی پلوسی و چک شومر
نانسی پلوسی و چک شومر

رهبران دموکرات در کانگرس امریکا گفته اند که نتیجه‌گیری ویلیام بار، لوی سارنوال امریکا از گزارش رابرت مولر، یافته‌های اصلی این گزارش را تحت شعاع قرار داده است.

چک شومر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنای امریکا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، با انتشار یک اعلامیه گفته اند که میان نتیجه‌گیری آقای بار و آن‌چه که گزارش رابرت مولر مطرح کرده، "تفاوت چشمگیر" وجود دارد.

در این اعلامیه آمده است: "همزمان با اینکه ما در حال بررسی گزارش (رابرت مولر) هستیم، یک مسله واضح است: این‌که لوی سارنوال بار، نتیجه‌گیری کرده است که رئیس جمهور مانع از اجرای عدالت نشده، در حالی که به نظر می‌رسد گزارش مولر چنین نتیجه‌گیری را به چالش می‌کشد."

همزمان با این، رئیس کمیتۀ عدلی مجلس گفته است که در تلاش است تا زمینه را برای حضور رابرت مولر در این کمیته به زودترین فرصت ممکن فراهم کند.

این رویدادها پس از آن است که ویلیام بار، لوی سارنوال امریکا، اندکی قبل از انتشار گزارش رابرت مولر، در یک کنفرانس خبری ظاهر شده و از رئیس جمهور ترمپ در مورد اتهاماتی که علیه او در زمینۀ تبانی با روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا مطرح بود، دفاع کرد.

آقای بار گفت که براساس یافته‌های این گزارش، اگرچه روسیه تلاش کرده بود در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مداخله کند، اما هیچ همکاری در این زمینه از سوی آقای ترمپ و تیم انتخاباتی او صورت نگرفت.

ریاست جمهوری روسیه اما روز جمعه گفت که این گزارش، هیچ سندی مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات امریکا ارایه نکرده است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که این مایه تاسف است که سر و صداها در مورد تحقیقات رابرت مولر، روابط مسکو و واشنگتن متاثر کرده است.

XS
SM
MD
LG