لینک های دسترسی

Breaking News

هیچ تبانی میان ترمپ و روسیه وجود ندارد – گزارش مولر


یافته‌های تحقیقات هیات حقیقت‌یاب به رهبری رابرت مولر که مداخلۀ روسیه را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحدۀ امریکا بررسی کرده است، نشان داده که هیچ تبانی میان رئیس جمهور دونالد ترمپ یا نزدیکانش با روسیه، وجود نداشته است.

متن کامل این گزارش تا کنون نشر نشده است، اما وزارت عدلیۀ ایالات متحده فشردۀ آن را ناوقت روز یکشنبه با قانونگذاران امریکایی و رسانه‌ها شریک ساخت.

با اینحال، یافته های این تحقیق نشان داده است که روسیه دو بار تلاش کرده تا در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٦ امریکا، مداخله کند.

رئیس جمهور ترمپ در واکنش به یافته های این تحقیقات بار دیگر گفته است که هیچ همدستی با روسیه نداشته است و در کل روند این تحقیقات را ضیاع وقت و پول خوانده است.

بر اساس قانون، آقای بار این صلاحیت را دارد تا مشخص بسازد که چه مقدار یافته های این تحقیقات را با قانونگذاران امریکایی و مردم امریکا شریک بسازد.

اما قانونگذاران دموکرات ضمن تقاضا برای نشر کامل یافته های این تحقیقات گفته اند که پیش از وقت است که رئیس جمهور ترمپ را مبرا از اتهامات وارده پنداشت.

چک شومر، رهبر دموکرات ها در مجلس سنای کانگرس امریکا، در موردگفته است که"برای آقای بار این یک امر مهم است که گزارش کامل این تحقیقات را با مردم شریک بسازد و اسناد و یافته های اساسی را به کانگرس ارایه کند."

انتظار می‌رود که لوی سارنوال ایالات متحده برای ارایۀ جزئیات بیشتر در مورد یافته‌های هیات حقیقت‌یاب به کانگرس امریکا فراخوانده شود و به پرسش‌های قانونگذاران امریکایی پاسخ دهد.

نشر گزارش مولر پایان کار نیست و کانگرس امریکا تحقیقات را در پیوند به این گزارش آغاز خواهد کرد و مشخص نیست که این تحقیقات چی زمانی پایان خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG