لینک های دسترسی

Breaking News

'شش غیرنظامی' در عملیات هوایی در شرق افغانستان کشته شدند


تلفات غیرنظامیان در ننگرهار (عکس از آرشیف)
تلفات غیرنظامیان در ننگرهار (عکس از آرشیف)

مقامات دولتی در شرق افغانستان گفته اند که در نتیجه یک عملیات هوایی در ولایت ننگرهار، شش غیرنظامی به شکل اشتباهی کشته شده اند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت که در میان این کشته شدگان، یک زن و دو کودک نیز شامل اند.

او هم‌چنین گفت در این عملیات که جمعه شب در ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار انجام شده، ده نفر از شورشیان مسلح نیز کشته شده اند.

به گفته آقای خوگیانی، درست زمانی که عملیات به اهداف شورشیان پایان یافت، یک موتر در محل حادثه به حرکت آمد و نیروهای امنیتی به گمان این‌که افراد طالبان قصد فرار از محل را دارند، این موتر را هدف قرار دادند که در آن غیرنظامیان کشته شدند.

خبرنگار صدای امریکا در شرق افغانستان می‌گوید که شماری از ساکنان ولسوالی شیرزاد، در اعتراض به این عملیات اجساد کشته شدگان را به مرکز ولایت آورده اند.

گروه‌های شورشی به شمول طالبان و داعش در شرق افغانستان، به ویژه در ولایت ننگرهار فعال استند.

ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان، روز شنبه با انتشار اعلامیه‌ای نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان، به ویژه در جریان ماه رمضان ابراز نگرانی کرد.

این اعلامیه به تلفات غیرنظامیان در حمله هفته اول ماه رمضان در کابل و نیز قربانیان انفجار روز گذشته در مسجدی در کابل اشاره کرده و گفته که در این موارد تحقیق می‌کند.

سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد در این اعلامیه گفته است: "حملات عمدی به اهداف غیرنظامی هرگز قابل توجیه نیست و می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود."

XS
SM
MD
LG