لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در دایکندی جان ۸ غیرنظامی را گرفت


عکس ( آرشیف)
عکس ( آرشیف)

مقام‌های محلی ولایت دایکندی می‌گویند که در نتیجهٔ‌ برخورد یک موتر مسافربری با ماین کنار جاده در این ولایت، ۸ سرنشین این موتر که همه غیرنظامیان بوده اند کشته شده اند.

در این انفجار سه تن دیگر زخمی شده اند.

این رویداد صبح روز جمعه (۲۰ ثور) در ولسوالی ناومیش دایکندی به وقوع پیوسته است.

حاجی بال خان، ولسوال ناومیش به صدای امریکا گفت که این ماین توسط جنگجویان گروه طالبان جاسازی شده بود.

در همین حال، مقام‌های محلی تایید کرده اند که افراد گروه طالبان نیمه‌های شب گذشته بر چندین پوستۀ امنیتی این ولسوالی حمله کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.

حاجی بال‌ خان افزود: "از ساعت ۳ صبح، درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در این ولسوالی جریان دارد که در نتیجهٔ یک تن از نیروهای امنیتی زخمی شده است".

جنرال غلام سخی غفوری، فرمانده پولیس دایکندی با تایید این خبر افزود که درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولسوالی ناومیش صورت گرفته است، اما افزود که به دلیل غیرفعال بودن شبکه های مخابراتی آمار دقیق از تلفات این درگیری‌ها در دست ندارند.

حملات طالبان بر شماری از پوسته‌های امنیتی ولسوالی ناومیش ولایت دایکندی در حالی افزایش یافته است که دیروز جنرال براون، فرمانده نیروهای حمایت قاطع در زون جنوب کشور برای بررسی اوضاع امنیتی ولایت دایکندی به این ولایت سفر کرده بود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG