لینک های دسترسی

Breaking News

هند: مهاجران غیرقانونی اسناد جعلی شهروندی ارایه کرده اند


زنان در ایالت آسام برای ثبت نام در فهرست شهروندی هند تجمع کرده اند (عکس از آرشیف)
زنان در ایالت آسام برای ثبت نام در فهرست شهروندی هند تجمع کرده اند (عکس از آرشیف)

دولت هند گفته است که هزاران نفر از "مهاجران غیرقانونی" اهل بنگلادیش در ایالت شرقی آسام، برای این‌که شهروندی هندوستان را به دست بیاورند، به مقامات اسناد جعلی ارایه کرده اند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که محکمه عالی آسام به تمام ساکنان این ایالت دستور داد که برای اثبات شهروندی خود، اسناد مرتبط را ارایه کنند.

قرار است فهرست نهایی ثبت نام شهروندان هند در آسام تا تاریخ ۳۱ ماه جولای تکمیل شود، اما ادارۀ نرندرا مودی، صدراعظم هند روز جمعه به محکمۀ آسام گفت که لازم است مقامات نسخۀ مقدماتی این فهرست را بررسی کنند تا ادعاهای جعلی افراد برای شهروندی هند تشخیص داده شود.

توشار مهتا، یک وکیل مدافع دولتی به محکمه آسام گفته است: "این فرضیه وجود دارد که مهاجران غیرقانونی در تبانی با مقامات محلی شامل این فهرست شده اند."

او افزود: "هند نمی‌تواند به پایتخت پناهندگان جهان تبدیل شود."

نرندرا مودی، صدراعظم هند در کمپاین انتخاباتی خود که در آن برنده شد، تعهد کرد که مهاجران غیرقانونی را از این کشور اخراج کند.

اما بحث شهروندی هند، سبب ایجاد نگرانی‌های جدی در میان اقلیت مسلمان این کشور شده است. منتقدان از دیر زمانی حزب به رهبری آقای مودی را به تبعیض در برابر مسلمانان هند متهم کرده اند؛ اتهامی که همواره از سوی این حزب رد شده است.

صدها هزار نفر در جریان جنگ سال ۱۹۷۱ که با هدف کسب استقلال بنگلادیش از پاکستان و با حمایت هند صورت گرفت، از این کشور فرار کردند.

حالا، برای این‌که شهروندی ساکنان ایالت آسام ثابت شود، لازم است اسنادی را فراهم کنند که نشان بدهد خودشان و یا هم خانواده‌هایشان قبل از تاریخ ۲۴ مارچ سال ۱۹۷۱ ساکن هند بوده اند.

XS
SM
MD
LG