لینک های دسترسی

Breaking News

داکتر جوان در دام اعتیاد


داکتر جوان در دام اعتیاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:47 0:00

یک جوان هراتی که از پوهنځی طب این ولایت فارغ التحصیل شده، می گوید به علت استفاده از داروها و نوشیدنی های الکولی در جریان تحصیل به مواد مخدر روی آورده و حالا از شیشه و هیرویین استفاده می کند.


یک جوان هراتی که از پوهنځی طب این ولایت فارغ التحصیل شده ، می گوید به علت استفاده از داروها و نوشیدنی های الکولی در جریان تحصیل به مواد مخدر روی آورده و حالا از شیشه و هیرویین استفاده می کند.

عبدالبصیر می گوید از سال نخست پوهنتون به دام مواد مخدر افتاده اما با وجود اعتیاد ، تحصیل خود را به پایان رسانده است.

اواکنون به کمک شماری از دوستانش در شهر هرات به این مرکز ترک اعتیاد امده و تلاش میکند تا خود را تداوی و پاک نماید.

عبدالبصیر می گوید با شروع پوهنحی طب و آشنایی با داروها ، به مشروب و تابلیت روی آوردم و خلاصه میکنم که از ایاشی به مواد مخدر روی آوردم.

عبدالبصیر که حالا دوباره به زنده گی عاری از مواد مخدر باورمند شده ، از آرزوهای بزرگش سخن میزند.

برنامه عبدالبصیر بعد از تداوی ، تلاش برای آموزش بیشتر و کسب تخصص و خدمت به افراد جامعه خصوصا معتادین بعنوان یک داکتر است.

عبدالبصیر می گوید اولین آرزوی من بهبودی دوستان همدردم است و بعد از آن گرفتن تخصص چه در داخل و یا خارج از کشور است و بعد از آن هم خدمت به کسی که بنام بشر زندگی میکند.

مسوولان مراکز ترک اعتیاد خصوصی در هرات نیز تایید میکنند که شمار بالایی از معتادین تحت درمان در مراکزشان ؛ جوانان تحصیل کرده اند که بدلایلی چون بیکاری و فقر اقتصادی به دام اعتیاد میافتند.

مظفر یوسفی معاون اتحادیه مراکز ترک اعتیاد خصوصی در ولایت هرات می گوید خیلی مریض های با استعداد بالا داشتیم از جمله کسانی که قوماندان بودند ، صاحب منصب بودند ؛ تاجر بودند یعنی کسانی بودند که برای جامعه مفید بودند اما به دام اعتیاد افتادند.

بر اساس امار مقام ها در ولایت هرات ؛ از هفتاد هزار فرد معتاد به مواد مخدر در این ولایت هشتاد فیصد شان جوانان استند که افراد تحصیل کرده نیز در بین شان حضور دارند.
XS
SM
MD
LG