لینک های دسترسی

Breaking News

دولت بریتانیا 'پارلمان را تعطیل می‌کند'


پرچم‌های بریتانیا و اتحادیه اروپا در برابر ساختمان پارلمان بریتانیا
پرچم‌های بریتانیا و اتحادیه اروپا در برابر ساختمان پارلمان بریتانیا

دولت بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا، در تلاش برای جلوگیری از مخالفت با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) تصمیم گرفته است پارلمان این کشور را به شکل موقت تعطیل کند.

پارلمان بریتانیا در حال حاضر در تعطیلات تابستانی بسر می‌برد. آغاز دوبارۀ کار پارلمان با سخنرانی تشریفاتی ملکۀ بریتانیا صورت می‌گیرد، اما حالا آقای جانسن گفته است که ایراد سخنرانی افتتاحیۀ ملکه به تاریخ ۱۴ ماه اکتوبر صورت خواهد گرفت.

خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا برای ۳۱ ماه اکتوبر برنامه ریزی شده است و در صورتی که پارلمان بریتانیا در چهاردهم اکتوبر به کار آغاز کند، فرصت کافی برای تصویب قوانینی در مخالفت با خروج از اتحادیه اروپا نخواهد داشت.

ملکۀ بریتانیا نیز با درخواست آقای جانسن برای تاخیر در ایراد سخنرانی‌اش برای افتتاح پارلمان موافقت کرده است.

این تصمیم با اعتراض قانونگذاران بریتانیا و مخالفان برگزیت روبرو شده است.

جو سوینسن، رهبر لیبرال دموکرات بریتانیا، تصمیم آقای جانسن را "خطرناک" و "غیرقابل قبول" توصیف کرده است. او گفت: "تعطیل پارلمان یک رفتار بزدلانه از سوی بوریس جانسن خواهد بود."

جریمی کوربن، رهبر حزب مخالف کارگر نیز گفته است که تصمیم آقای جانسن به تعطیل موقت پارلمان، "تهدیدی برای دموکراسی" بریتانیا است.

ترزا می، صدراعظم پیشین بریتانیا، به دلیل ناکامی در اجرای موفقانۀ برگزیت از وظیفه‌اش کنار رفت و بوریس جانسن، از طرفداران سرسخت خروج از اتحادیه اروپا، صدراعظم شد.

قرار است بریتانیا به تاریخ ۳۱ اکتوبر از اتحادیه اروپا خارج شود، اما پارلمان این کشور نتوانسته روی شرایط مشخص آن به توافق برسد.

XS
SM
MD
LG