لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای عاری نمودن محبس هرات از معتادین


تلاش برای عاری نمودن محبس هرات از معتادین
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:45 0:00

کلینیک ترک اعتیاد در محبس ولایت هرات زمینه تداوی ده ها زندانی معتاد را در جریان هشت ماه اخیر فراهم ساخته است.


کلینیک ترک اعتیاد در محبس ولایت هرات زمینه تداوی ده ها زندانی معتاد را در جریان هشت ماه اخیر فراهم ساخته است.

مسوولان محبس هرات می گویند که سی درصد محبوسین این ندامتگاه معتاد به مواد مخدر استند و قرار است تمامی این زندانیان معتاد زیر تداوی قرار بگیرند تا اعتیاد را ترک کنند.

این زندانیان که بعنوان افراد معتاد وارد محبس هرات شده اند و سال هاست با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند حالا زمینه تداوی برایشان مهیا شده است.

این مرکز صحی به این زندانیان معتاد فرصت داده تا اعتیاد را ترک کرده و پس از رهایی از زندان به عنوان افراد صحتمند به خانه هایشان بازگردند.

جلیل الله زندانی معتاد می گوید ما به جرم مواد مخدر بندی شدیم و اینجا که امدیم 45 روز در این کلینیک استیم و سپس پاک به بلوک خود میرویم.

ولس خان زندانی معتاد می گوید مدیر محبس پنج تا شش داکتر را از صحت عامه خواسته است و در همین جا ما را تداوی میکنند ، اگر درد داشته باشیم به ما قرص و پیچکاری میدهند و غذای خوبی هم میدهند.

مدیر محبس مرکزی ولایت هرات می گوید بیش از سی درصد زندانیان این ندامتگاه ؛ معتاد به مواد مخدر استند که در دوره های مختلف زیر تداوی قرار خواهند گرفت تا بعنوان افراد سالم بعد از سپری کردن دوره حبس شان به جامعه بازگردند.

میوند صمدی مدیر زندان هرات می گوید محبوسین از مرجع نظارت خانه به ما تحویل داده میشوند که سی فیصد شان معتاد استند ، ما بخاطر ترک اعتیاد اینها هم یک پروسه را ساختیم و هم از ورود مواد مخدر به داخل زندان تا 90 فیصد جلوگیری کردیم و میخواهم بگویم که تا فرد معتادی در محبس باشد انها در این پروسه تداوی میکنیم.

داکتران کلینیک ترک اعتیاد محبس هرات نیز می گویند زندانیان معتاد بعد از 45 روز تداوی اولیه؛ از جانب روانشناسان مشوره میگیرند تا برای همیشه اعتیاد را فراموش کنند.

ابراهیم محمدی داکتر در مرکز ترک اعتیاد زندان هرات می گوید تست میگیریم اگر شخص معتاد مواد مخدر بود او را بستری میکنیم که 12 روز اول سم زدایی است و بعد از 12 روز پروسه دوایش کم میشود و بکمک روانشناسان مان ؛ روان درمانی میکنیم.

گفته میشود این کلینیک ظرفیت تداوی 120 معتاد را در جریان سال داراست.

در جریان چند ماه اخیر بیش از پنجاه زندانی معتاد در کلینیک ترک اعتیاد محبس هرات تداوی شده اند که از میان شان سی تن بعنوان افراد سالم از زندان آزاد شده اند.
XS
SM
MD
LG