لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه؛ هر دو یا سه روز یک زن به دلیل خشونت خانوادگی کشته می‌شود


اعتراض به خشونت خانوادگی در فرانسه
اعتراض به خشونت خانوادگی در فرانسه

دولت فرانسه پنج میلیون یورو (پنج و نیم میلیون دالر) را برای برنامه‌های جلوگیری از وقایع مرگبار خشونت خانوادگی در این کشور هزینه کرده است.

فرانسه از آمار بالای خشونت خانوادگی برخوردار است و براساس آمار رسمی، به طور اوسط هر دو یا سه روز، یک زن از سوی شریک زندگی‌اش به قتل می‌رسد.

با این حال، منتقدان اختصاص پنج میلیون یورو برای مبارزه با خشونت خانوادگی را در مقایسه با سطح بالای موارد بدرفتاری در فرانسه اندک دانسته اند. منتقدان می‌گویند، دولت فرانسه توجه جدی به مبارزه با خشونت خانوادگی و عوامل آن نداشته است.

ادوارد فلیپ، صدراعظم فرانسه روز سه شنبه در دیدار با شماری از گروه‌های فعال در زمینۀ حفاظت از قربانیان خشونت خانودگی، اختصاص بودجه دولتی در این زمینه را اعلام کرد.

آقای فلیپ گفت که این پول عمدتا در خانه‌های امن فرانسه که قربانیان خشونت خانوادگی در آن نگهداری می‌شوند به مصرف خواهد رسید.

یک گروه فعالان که آمار خشونت خانوادگی فرانسه را دنبال می‌کند، گفته است که تنها در جریان سال جاری میلادی، بیش از صد زن در نتیجه خشونت خانوادگی در فرانسه جان داده اند.

تازه‌ترین مورد، به گفته این گروه، روز دوشنبه اتفاق افتاد و رقم مجموعی تلفات خشونت خانوادگی فرانسه را در این سال، به ۱۰۱ نفر رساند.

XS
SM
MD
LG