لینک های دسترسی

Breaking News

هند دو رهبر افراط‌گرای پاکستانی را 'تروریست' قلمداد کرد


هند روز چهارشنبه ۴ سپتمبر (۱۳ سنبله) رهبران دو گروه مستقر در پاکستان را رسما به عنوان "تروریست" شناخت.

وزارت داخله هند اعلام کرد که این تصمیم پس از آوردن اصلاحات در قوانین هند در رابطه به فعالیت‌های غیرقانونی اتخاذ شده و در نتیجه، نام‌های مسعود اظهر، رهبر گروه جیش محمد و حافظ محمد سعید، بنیانگذار لشکر طیبه به فهرست "تروریست‌ها" راه یافته است.

گروه جیش محمد مسوولیت حمله انتحاری ماه فبروری در کشمیر تحت کنترول هند را برعهده گرفته که در آن ۴۰ سرباز هندی کشته شدند. پس از این حمله، سازمان ملل متحد رهبر این گروه را در فهرست سیاه خود قرار داد.

سازمان ملل متحد در ماه مه، دارایی‌های مسعود اظهر را نیز مسدود کرد و محدودیت‌های سفر را هم بر او وضع کرد.

حافظ محمد سعید، از رهبران مذهبی پاکستان که آشکارا علیه هند ابراز نظر می‌کند، مسوول یک سازمان خیریه موسوم به جماعت الدعوه است.

گفته می‌شود این سازمان همکاری نزدیکی با لشکر طبیه دارد؛ گروهی که متهم به اجرای حملات مرگبار سال ۲۰۰۸ در ممبی است که در آن ۱۶۶ نفر کشته شدند.

براساس اصلاحاتی که هند در قوانین خود آورده، حالا افراد به شکل فردی نیز می‌توانند در صورتی که در فعالیت‌های تروریستی دخیل باشند، به عنوان "تروریست" شناخته شوند؛ اقدامی که می‌تواند به مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوع‌الخروج شدن و نیز بازداشت منجر شود.

پاکستان نیز اخیرا محدودیت‌هایی را روی فعالیت مساجد، شفاخانه‌ها و مراکزی که گفته می‌شود با گروه‌های غیرقانونی رابطه دارند، وضع کرده است.

XS
SM
MD
LG