لینک های دسترسی

Breaking News

مخالفت چین با درج نام رهبر جیش محمد در فهرست سیاه ملل متحد


حکومت چین در برابر طرح سازمان ملل متحد مبنی بر درج نام مسعود اظهر، رهبر گروۀ جیش محمد در فهرست سیاه آن سازمان مخالفت کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با ارایۀ یک طرح، پیشنهاد کرده است که فروش اسلحه به جنگجویان مسعود اظهر ممنوع قرار داده شود، اجازۀ سفر برایش داده نشود و سرمایه اش منجمد یا مسدود ساخته شود.

لوکنگ، سخنگوی وزارت خارجۀ چینگفته است که درج نام رهبر جیش محمد در لیست سیاه ملل متحد، به وقت و ارزیابی بیشتر ضرورت دارد.

حکومت هند در برابر این موضعگیری بیجنگ ابراز ناامیدی کرده است. ایالات متحده گفته است که این کار چین، برخلاف آن هدف مشترکی است که هردو کشور برای صلح و ثبات منطقه دارند.

تعداد از کشورها به این باورند که گروۀ جیش محمد مسؤل حملات اخیر در کشمیر تحت ادارۀ هند میباشد.

به تاریخ ١۴ ماۀ فبروری یک مهاجم انتحاری با استفاده از موتر پُر از مواد انفجاری، نظامیان هند را در کشمیر هدف قرار داد که در آن ۴۰ سرباز هندی کشته شد.

مسؤلیت این حمله را گروه جیش محمد مستقر در پاکستان به عهده گرفت. در طول ٣٠ سال گذشته این حمله مرگبارترین رویداد در کشمیر دانسته میشود و باعث اوج تنش حتی زدو خورد میان هند و پاکستان شد.

حال هردو کشور تلاش دارند تا تنش ها را کاهش دهند و روابط خود را بهتر سازند.

مقامات هندی و پاکستان کوشش دارند که برای آن سیکهـ های که به هدف انجام مناسک دینی شان به هند و پاکستان میروند، زمینۀ عبور و مرور بدون ویزه را فراهم کنند.

XS
SM
MD
LG