لینک های دسترسی

Breaking News

تالیف یک کتاب برای درمان معتادین


تالیف یک کتاب برای درمان معتادین
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00

یک زن و شوهر روانشناس در ولایت هرات ، با تالیف یک کتاب تلاش کرده اند تا روش های جدید تداوی معتادان و راه های جلوگیری از ابتلاء افراد به اعتیاد را بیان کنند.


یک زن و شوهر روانشناس در ولایت هرات ، با تالیف یک کتاب تلاش کرده اند تا روش های جدید تداوی معتادان و راه های جلوگیری از ابتلاء افراد به اعتیاد را بیان کنند.

آنان یک کتاب را بر اساس تحقیقات میدانی و در جریان سه سال نگارش به چاپ رسانده اند.
کتاب "جلوگیری و درمان اعتیاد" که برخاسته از دو تحقیق میباشد، توسط این زوج جوان در ولایت هرات تهیه و به چاپ رسیده است.

این زن و شوهر که از رشته روانشناسی فارغ التحصیل شده می گویند در این کتاب راهکارهایی را بمنظور جلوگیری از آغشته شدن افراد به مواد مخدر و روش های درمان اعتیاد به بحث گرفته اند.

نوراحمد عرب مسوول اتحادیه مراکز ترک اعتیاد خصوصی ولایت هرات و یکی از مولفین این کتاب می گوید بخاطر اینکه ما بتوانیم یک راهکار بهتر و منظم برای مردم و کشور خود ارایه دهیم این کتاب را نوشتیم تا به سمع همه افرادی که در راستای ترک اعتیاد کار میکنند برسد.

بخشی از این کتاب به پیامدهای منفی استفاده از مواد مخدر در خانواده ها و تاثیرات آن بر صحت کودکان اختصاص داده شده است.

به باور این زوج جوان ؛ والدین معتاد با برخورد نامناسب و عدم نظارت درست از رفتار کودکان میتوانند زمینه آلوده شدن اطفال به اعتیاد را فراهم سازند.

سهیلا سادات روانشناس و یکی از مولفین این کتاب می گوید این انگیزه برای ما بوجود آمد تا ما راجب این یک تحقیق داشته باشیم تا هم به خانواده ها راجب اعتیاد یک معلومات بدهیم و هم راجب درمان ان معلومات بدهیم چون در گذشته که ما تحقیقات انجام داده بودیم راجب کودکانی که والدین معتاد دارند آنجا متوجه شدیم کودک در خانواده ای که یکی از اعضایش معتاد استند احتمالش خیلی زیاد است که از همان خانواده اطفال معتاد شوند.

این کتاب در اختیار مراکز ترک اعتیاد در ولایت هرات قرار گرفته تا بتواند مسوولان را در زمینه تداوی معتادان کمک کند.

مسوولان ریاست صحت عامه ولایت هرات نیز می گویند این کتاب میتواند در قسمت کاهش اعتیاد در این ولایت یک راهنمای خوب به حساب آید.

داکتر زمری حصین مسوول بخش کاهش تقاضای مواد مخدر ریاست صحت عامه هرات می گوید برای کارمندانی که در بخش ترک اعتیاد کار میکنند و بخصوص اینکه این تحقیق در بین خانواده های وابسته به مواد مخدر شده و در قالب یک کتاب در آمده موثریت خاص خود را دارد.

اعتیاد در ولایت هرات به یکی از چالش های جدی اجتماعی مبدل شده است.

همه ساله صدها نفر به افراد معتاد در این ولایت اضافه می شود که اطفال و زنان نیز در بین آنها حضور دارند.


XS
SM
MD
LG