لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ خشونت‌ها در جریان تظاهرات ضد دولتی عراق


مقامات گفته اند که در تازه‌ترین موج خشونت‌های مرتبط به تظاهرات ضد دولتی در عراق، حداقل سه نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از مقامات امنیتی و منابعی در بیمارستان‌های عراق گزارش کرده که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان دست به تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور زده اند.

عراق از تاریخ ۲۵ اکتوبر تا حالا شاهد چندین دور تظاهرات گستردۀ ضد دولتی بوده است. معترضان دولت و احزاب برجستۀ سیاسی عراق را به فساد و ضعف مدیریت متهم کرده و خواهان اصلاحات گسترده در حکومتداری این کشور استند.

در نتیجه تظاهرات خشونت‌آمیز هفته‌های اخیر در عراق، حداقل ۲۶۷ نفر از معترضان کشته شده اند.

معترضان در جنوب عراق، چندین دفتر مربوط به احزاب سیاسی را به آتش کشیده و یکشنبه شب نیز به قنسل‌گری ایران در شهر کربلا حمله کردند.

نت‌بلاک، یک گروه بین‌المللی ناظر بر خدمات انترنتی گفته است که خدمات انترنتی در بغداد و جنوب عراق به شکل گسترده‌ای مختل شده و دسترسی مردم به ویژه به شبکه‌های اجتماعی و پیام رسانی به شدت مختل شده است.

خدمات انترنتی در جریان نخستین روزهای تظاهرات در عراق نیز مختل شده بود، اما نت‌بلاک می‌گوید که قطع خدمات انترنتی عراق در روزهای اخیر، گسترده‌تر از هر زمان دیگر بوده است.

صدراعظم عراق با آنکه بارها تاکید کرده که به خواست‌های معترضان برای آوردن اصلاحات گوش داده و تغییرات گسترده‌ای را در حکومت خود بوجود می‌آورد؛ اما تا حالا در برابر تقاضاها برای کنار رفتن از قدرت مقاومت کرده است.

XS
SM
MD
LG